top of page
Search

Karl Edh Composer: Hayatın Müziğe İhtiyacı Var



"Eğer müzik aşkın gıdasıysa, çal,

Fazlasını bana ver; bu bıkkınlık,

İştah bozulabilir ve böylece ölebilir”


William Shakespeare, On İkinci Gece


Müzik. Hayatımızın temel direklerinden biri olarak kabul edilebilir. Hemen hemen her şeyi etkiler. Fonetikleriyle dilimiz, titreşimlerden etkilenen ve ruh halimizi belirleyen duygularımız, teorik olarak titreşen tellerden oluşan gerçekliğimiz. Müzik, farklı sanatçılar tarafından toplumumuzu ve onun yönlerini temsil etmek için kullanılmıştır. Müzik dışlanmışlara, idealistlere, hayalperestlere ve aşıklara ses verir. Herkes içindir ve ırk, sosyal ve ekonomik statü ve politik fikirlerin ötesine geçer. İlham verici ve hayat değiştiriyor. Nefes almamızı sağlayan ve baskı altında hissettiğimizde nefes almamızı sağlayan oksijen gibidir.


"Müzik benim için oksijen gibidir. Hayatta kalmak için ona sahip olmalıyım. Benim için müzik yazma yeteneği neredeyse varoluşsal, ondan büyük bir para kazanmıyor olsam da (henüz!) bu bir zorunluluk. kelimeler yetmediğinde ifade"


Bu sözler Vänersborg'dan İsveçli bir besteciden geliyor. O, sadece bir besteci değil, aynı zamanda aynı üniversitede gitar ve piyano öğretmeni olan Karl Edh'dir ve bu da onun bugünkü kişi olarak büyümesini sağlamıştır. Müzik yolculuğuna hayatının erken dönemlerinde başlayan bir sanatçı:


"8 yaşında yerel müzik okulunda Trompet çalmaya başladığımda başladı. Çalmayı eğlenceli ve ilginç buldum. Birkaç yıl sonra bir arkadaşım beni hard rock müzikle tanıştırdı. Sesini duydum ve bundan sonra rock gitaristi olacaktım!Farklı hard rock şarkıları dinleyerek çalmayı öğrenmeye ve onları olduğu gibi çalmaya başladım.Özellikle bir grup sürekli kulağımdaydı, Deep Purple. Gitaristleri Ritchie Blackmore, gitar çalmak ve şarkı sözü yazmak söz konusu olduğunda büyük bir etkiye sahipti ve hala da öyle. Daha sonra orkestra müziği yazmaya olan ilgim güçlendi, ancak hard rock müziği her zaman kalbimde bir yere sahip olacak"


Ve onu derinden etkileyen tek grup Deep Purple değil. Bir de birkaç kez birlikte çalıştığı Patrick Zelinski, Edward Grieg, Lars-Erik Larsson, Tony Iommi ve Ronnie James Dio var. Bununla birlikte, müzik zevkleri daha çok oluşumunda önemli bir rolü olan ve büyük bir ilham kaynağı olan John Williams, Danny Elfman ve John Powell gibi bestecilere odaklanıyor. Hook filminin Uçan Temasına, Elfman'ın Örümcek Adam Temasına ve Powell'ın Ejderhanı Nasıl Eğitirsin müziklerine aşık oldu.

Bu tür müzik zevkleri, Seven, Lord of the Rings, Schindler's List, Mindhunter, Harlots ve Trust gibi film ve dizileri neden bu kadar çok sevdiğini açıklıyor.


Fikirlerinin çoğu, çevresi ve günlük yaşam tarafından üretilir:


"Her şeyden ilham alıyorum, günlük hayattan, ormanda yürüyüşten, geziden.

Ama çoğunlukla diğer bestecileri dinlemekten ilham alıyorum. Beste yapma becerilerinizi geliştirmenin en iyi yolu bu"


Sezgisel ve açık olarak tanımlayacağım yaratıcı sürecinde rolü olan:


"Müzik yazarken genellikle kafamda beliren melodik bir fikirle başlarım. Sonra piyanonun başına oturur ve neler yapılabileceğini görmek için o melodiyle çalışırım. Sonraki adım orkestrasyona başlamaktır (ki bu en komik olanıdır). bölüm) ve müzikal yönün nerede olacağına karar vermek için. Bu süreçte, neyin işe yarayıp yaramadığını görmek için partisyonun her bölümünü çok dikkatli bir şekilde dinliyorum"


Bugün sanatını ve tarzını anlamak için en iyi on eserini inceleyeceğiz.


River Mysticae, doğayı ve güzelliğini mükemmel bir şekilde anlatan hassas ve harika bir parkurdur. Çoğunlukla arpın hafif sesinden yapılır. Kemerlerin, kemanların uygulanmasıyla ilk yarıdan sonra hız kazanmasını seviyorum. Arka planda tutulan ama bu bestenin yarattığı dünyanın derinliklerine inmemize yardımcı olan bu parça boyunca dağılmış sesler var.


Sıradaki Cthulhu, her biri ünlü bir Lovecraftian canavara saygı duruşunda bulunuyor ve bence en büyüleyici olanı. Sessiz ve sakin başlar ve ton değişimine kadar bu tarzını korur ve daha görkemli hale gelir. Daha tehdit edici bir şey bekliyordum ama kulağa daha çok, gizemli ve büyülü olarak tasvir edilen, gelen bir terörün oluşumu gibi geliyor. Bu parçanın bir Tim Burton filmine çok yakışacağını düşünüyorum.


Gaydacı için İlahi, dağlar, kırlar ve nehirler gibi İskoç veya İskandinav manzaralarını çağrıştırır. Her zaman olduğu gibi ilk akla gelen doğadır. Yumuşak zümrüt çimen ve hafif rüzgar esintisi bu parçanın yarattığı atmosfere nüfuz ediyor. Davullar başladıktan sonra bir marşa, adından da anlaşılacağı gibi bir ilahiye dönüşüyor ve bu da bana Highlander'ı düşündürüyor.


Distopya, farklı bir üslupla yavaş yavaş başlar. Daha fütüristik. Bir solo piyano önsözünden sonra, daha destansı bir şeye dönüşür. Tempo tutarlı ve parça bir şaşkınlık hissi yaratmaya odaklanıyor.


Aşağıdaki, sessiz ve rüya gibi bir tarza sahip olan Elves of Starlight'tır. Özellikle yatıştırıcıdır ve koro nefes kesici bir deneyim yaşatır. Kısa ama etkilidir.


Bulutların Üzerinde, uçma hissi uyandıran hızlı ve dinamik bir tempoya sahip iyimser bir pist. İlk yinelemelerden birinden bir Harry Potter skoru gibi görünüyor. Umut verici ve canlandırıcı bir kompozisyon. Bazen biraz tekrarlayıcı ve sevimsiz ama işe yarıyor.


Sırada Sanitatem var. Gün doğumunu veya uzayı çağrıştırmak için yükselen bir ton kullanan yavaş bir parçadır. Doğa ve bunun gibi şeyler hakkında bir BBC Belgeseline çok yakışacak bir parça.


Eleon Şelaleleri en iyilerinden biridir. Şelaleler hakkında sulu hisler geliştirmede iyidir. Bir Elf Şehri yakınlarındaki mavi bir göle düşen sularla onları çok büyük hayal ediyorum. Bu parça The Lord of The Rings evrenine, özellikle Rivendell'e uygun görünüyor.


Tian Shan, Çin müziğinden büyük ölçüde etkilenen başka bir harika parça. Tian Shan bir Çin sıradağlarıdır ve bu parça ona ve ülkesine bir övgü gibi görünüyor. Bazen Çin kültürüyle ilgili her film müziğinde bulunabilecek tanıdık tonlar kullanıyor, ancak yine de oldukça iyi yapılmış ve bunu çok takdir ediyorum.


Sonuncusu Yerçekiminin İçinde. Çoğunlukla elektronik seslerden oluşur, ancak geleneksel enstrümanların da önemli bir rolü vardır. Başka bir ilham verici parça ve oldukça etkili. Piyanonun burada nasıl kullanıldığını ve bu bestenin genel tarzını seviyorum. Biraz fazla kısa buluyorum çünkü kulağa gerçek bir eylemden çok bir prolog gibi geliyor.

Karl Edh'in pek çok yeteneği ve pek çok iyi fikri var. Tarzının geniş bir kitleye hitap edebileceğini ve daha fazla insanın klasik müzik ve film müziğiyle ilgilenmesini sağlayabileceğini düşünüyorum.

Net bir hedefi var:


"Film ve medya için tam zamanlı bir besteci olarak çalışmak nihai hayal. Henüz orada değil ama umarım yakında. Umarım"


Ve geleceğinde canlı performanslar var:


"Farklı tarzlarda müzikler yazmaya ve kendimi geliştirmeye devam edeceğim. Bir senfoni orkestrasının şefiyle görüştüm ve müziğimin bir kısmını canlı icra etmek istiyor! Çok heyecan verici"


Ona göz atın ve ilham verici ve canlandırıcı çalışmalarına tanık olun. Umarım siz de benim gibi etkilenirsiniz.



RATE THIS ARTIST

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3



0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page