top of page
Search

Rachel Nusbaumer: Muzica creației



„Atunci vocile Ainurului, ca de harpe și lăute, și pipe și trâmbițe, și viori și orgi și ca nenumărate coruri care cântau cu cuvinte, au început să predea tema lui Iluvatar pe o muzică grozavă; și s-a auzit un sunet de nesfârșite melodii interschimbabile țesute în armonie care au trecut dincolo de auz în adâncuri și în înălțimi, iar locurile locuinței lui Iluvatar s-au umplut până la revărsare, iar muzica și ecoul muzicii au ieșit în Vid și nu a fost. gol"

J.R.R. Tolkien, Silmarillionul


Muzica este mai mult decât sunet. Muzica este mai mult decât doar vibrații și tonuri. Muzica trece dincolo de notele muzicale. E peste tot. Este în interiorul nostru. În fiecare acțiune, în fiecare moment și în fiecare emoție. Este cu noi încă de la prima respirație și este ceea ce ne împinge înainte până la ultima. Este greu de spus unde am fi fără ea, având în vedere că muzica este pilonul genezei Universului nostru. Într-un fel, facem parte dintr-o mare orchestră. Cu toții facem parte din Cântecul Universului.

Artiștii sunt conștienți de asta și se inspiră din ceea ce este în jurul lor. Natura este o sursă puternică de inspirație. Experiențele noastre funcționează și ele. Dar cred că cea mai bună sursă este ceea ce ne face oameni, emoțiile și empatia noastră. Și acestea, acestea sunt cele care permit unui muzician sau unui compozitor ceva mai mult, ceva care va rămâne cu fanii lor până la sfârșitul timpului. Una dintre ele este Rachel Nusbaumer, o tânără și talentată compozitoare din orașul elvețian al fluviului curbat, Geneva.


Mulți muzicieni încep pentru că muzica face parte din ei, dar pentru Rachel a fost diferit. Și-a descoperit ciudația când avea doar patru ani. Era fascinată de asta, de posibilitatea de a-și exprima emoțiile. Muzica a devenit nu numai pasiunea lui, ci și busola vieții ei, ceea ce o ținea în echilibru, ceea ce o ridica atunci când era tristă și ceea ce îi sporea fericirea. Totul a început cu două instrumente care nu sunt mainstream, dar i-au iubit la prima vedere: flaut și oboi. Ea le-a studiat la Conservatorul din Delémont și Geneva. Dar ea nu a vrut să rămână cu ceea ce alți oameni au învățat-o și a vrut să se extindă și să-și găsească propriul fel și genul.


La început a început cu muzică înregistrată, dar ceea ce a entuziasmat a fost genul de nișă care obișnuia să fie jucat la curțile regale pentru regi și regine: baroc, și îi plăcea italianul. După aceea, a intrat într-o lume imensă de compozitori din întreaga lume. Trei dintre ei i-au atras atenția: Bach, Bergersen și Richter. Messe en si de Bach a impresionat-o cu adevărat prima dată când a ascultat-o. Era tânără și a fost unul dintre primul ei concert, o experiență pe care o consideră incredibilă. Ea îl consideră pe Bergersen un fel de geniu, deoarece, în opinia ei, toate piesele sale sunt capodopere, în special Cry, Forever More și Canon în D. The Nature of Daylight este ceea ce a făcut-o să se îndrăgostească de Richter. Muzica clasică a fost doar vârful aisbergului și a extins cunoștințele ei către muzica și coloanele sonore neoclasice. Nu a fost din senin pentru că înainte de asta i-a plăcut întotdeauna ce se întâmplă când muzica clasică se întâlnește cu sunete moderne. Un interes care a început de la Yanni, un compozitor grec, dar a fost mereu în ADN-ul ei, pentru că îi place prea mult să-și asocieze muzica cu imaginile, iar cinematograful este cel mai bun mediu de exprimare.


Ea a descoperit coloane sonore cu marele Ennio Morricone, un artist care a devenit favorit după vizionarea filmului Mission. Ea găsește tema oboiului destul de remarcabilă. Asta se întâmplă atunci când creezi o conexiune atât de puternică cu instrumentul care a început călătoria ta muzicală. După el a urmat descoperirea altor talente precum Hans Zimmer, nu trebuie să-l prezint pentru că e peste tot, Alexandre Desplat, cunoscut pentru The Imitation Game și Argo, și Ramin Djawadi, care a marcat un mic show numit Game of Thrones. Își amintește cu drag un concert al lui Hans Zimmer la care a participat anul trecut. Ar fi trebuit să fie uimitor. Hans este incredibil. Cu toate acestea, filmul ei preferat nu prezintă unul dintre ele, ceea ce este ciudat. Dar cred că are bun gust pentru că îi plac chestii precum Into the Wild, Thelma & Louise, Le Prénom, un film francez, Pride and Prejudice și Emma. Aș putea spune același lucru despre seriale pentru că îi plac How I Met Your Mother și sitcom-urile, deși finalul nu este atât de bun.

Ceea ce mi se pare deosebit de interesant este procesul ei artistic. Cred că vorbele ei vor părea mai autentice, pentru că lucrările ei, toate, sunt construite urmând aceeași succesiune. Ar putea fi considerată marca ei comercială. Cum spune ea:


„Când încep o piesă nu am absolut nicio idee ce voi face. Aștept să vină inspirația, cânt cu tastatura, încerc să aleg instrumente care îmi sună bine. Experimentez și apoi când cred că am ceva interesant, îl înregistrez și compun în jurul acelei teme"


Din care este generată muzica ei pe care o consideră un proces instrospectiv și emoțional.

Dintre toate albumele ei, cel pe care ea îl consideră cel mai bun este Baroquissima. Un proiect care s-a născut când era mai mică și este un tribut adus muzicii baroc italiene. O idee care a început să se formeze în timpul cântării la recorder. Cu aceste instrumente ea obișnuia să interpreteze compoziții ale lui Vivaldi, Corelli și Albinoni, a căror energie, pasiune și modernitate a scrisului lor au atins-o profund. Totul a început când avea 15 ani, când nu avea PC pentru a-și compune lucrările și nu știa de MAO. În această perioadă ea a scris Concerto per Flauto e Oboe, o performanță remarcabilă pentru un adolescent. Totul era scris pe hârtie, iar restul avea să-i rămână blocat în cap ani de zile, înainte de a începe să lucreze la el. Aici ea explică cum au luat viață melodiile acestui album:


„Nu este ușor de explicat... Când încep să lucrez la o piesă nouă, am mereu așteptări mari pentru că vreau să-mi fac capodopera, ceea ce este rar, dar este scopul meu. Am nevoie să fiu inspirat. Uneori inspirația vine, uneori nu. Trebuie să aștept până sunt cu adevărat inspirat. Apoi uit tot ce este în jurul meu și sunt singur cu muzica mea, lumea nu mai există. Îmi place acest sentiment. De obicei compun la noaptea, când copiii mei dorm. Îmi place atmosfera aceea noaptea, când mă simt singur cu muzica mea."


Și acum, acum este timpul să analizăm piesele Baroquissima, să înțelegem ce a vrut să ne spună cu muzica ei și cum se află fiecare piesă în ansamblu.


Prima piesă este Adagio în la minor, o piesă liniștitoare care evocă câmpuri de iarbă de smarald sub un cer albastru nepătat. Adierea blândă a vântului ne mângâie și ne lasă să ne mirăm și să ne relaxăm. Ne întindem și închidem ochii, meditând în liniște. Ea spune că:


"Am vrut să creez o piesă clasică cu toate semnele clasice în ea. Ceva destul de maiestuos, deoarece este prima piesă a albumului, ca o deschidere de operă"


Figlie di Coro este următorul și seamănă mai mult cu cântecele care au fost cântate la curțile regale ale Europei. Pare să spună o poveste, ca un bard, o poveste despre aventură și dragoste în Europa medievală. Este puțin mai rapid și mai puțin liniștit decât precedentul și pare acolo pentru a ne pregăti pentru un climax ascendent. În propriile ei cuvinte:


„Îmi amintesc de lecțiile mele de flotf, cu profesorul meu. Profesorul meu de flotf a fost foarte important pentru mine, într-adevăr. Nu i-am spus, dar este puțin pentru ea că am compus această piesă. Aceasta este o piesă nostalgică pentru că am Sunt un pic nostalgic de această perioadă a vieții mele"


Al treilea este Imnul pentru un Arhanghel și este un amestec de muzică bisericească și epică. Orga este instrumentul proeminent. După părerea mea, sună ca un recviem pentru un arhanghel căzut. Este complet diferit de ceea ce a apărut înainte și de aceea iese în evidență. Rachel crede că:


„Aceasta este o piesă veche pe care am compus-o cu ani în urmă. M-am gândit că se potrivește albumului meu baroc. Am făcut-o după ce am achiziționat o nouă bibliotecă orchestrală și mi-a plăcut foarte mult sunetul orgii. Acesta este sunetul care m-a inspirat să creez o piesă „biserică”. Am vrut ceva foarte solemn pentru aceasta”


La Follia pare la început muzica cu care dansau familia regală în timpul balurilor. După un timp devine ca un marș de război și este deosebit de înălțător.


"Aceasta este o poveste lungă între La Follia și mine. Îmi amintesc că profesorul meu a venit odată cu partitura. Am jucat-o pentru prima oară și m-am simțit îndrăgostit de acea temă și de toate variațiile (sunt cele ale lui Corelli). Apoi Am compus multe variații în timpul vieții mele. Și am decis să le includ pe albumul meu, a fost o dovadă"


Concerto per Flauto e Oboe- 2 Mvt. Largo and Concerto per Flauto e Oboe- 3 Mvt. Vivace sunt piesele despre care am vorbit anterior și cred că aceasta este compoziția preferată a lui Rachel. Aici albumul încetinește să respire și să se relaxeze. Cred că nu există o altă modalitate de a-mi exprima sentimentele în timp ce ascult asta. Pare genul de muzică care s-ar putea încadra bine în The Lord of the Rings ca temă Hobbit.


„Acesta a fost un proces destul de lung. Am compus „Concerto per flauto e oboe” când aveam în jur de 15 ani. Pe vremea lui, nu știam nimic despre MAO, nici măcar nu aveam computer. l-am scris pe o foaie de hârtie, muzica era doar în capul meu. Apoi, mulți ani mai târziu (și puțină practică cu Cubase și bibliotecile de sunet), m-am gândit că e timpul să-l pun live. Mi-am luat vechile paravane înapoi și am l-am scris pe computer, cu bibliotecile mele orchestrale. Am fost profund mișcat când l-am ascultat pentru prima oară. Asta este toată magia și puterea muzicii! Sunt puțin frustrat de sunetul general al concertului meu, a fost foarte greu de programat cu instrumente virtuale, sunt sigur că ar trebui să sune mai bine cu jucători reali"


Conversazione tra Allegorie, un titlu interesant. Este cel mai plin de viață și îmi place ritmul. Îmi place faptul că pare un dialog, unul animat și emoționant. Acesta este unul este preferatul meu.


„M-am inspirat de acel sunet de vioară. Tocmai am cumpărat o vioară solo Spitfire când am făcut această piesă. Tocmai cântam cu acest sunet nou pe tastatură, să ascult sunetul, să văd cum să cânt cu diferitele articulații, microfoane etc. , și apoi a apărut această temă. M-am gândit că pot face ceva cu ea. Am vrut să creez un fel de fugă baroc, ceva foarte energic, un fel de dialog între cele 2 viori. Am fost foarte mulțumit de rezultat și Cred că poate fi piesa mea preferată a albumului”


Următorul este Andante per la Serenissima. Serenissima este Veneția și așa o numeau oamenii în trecut, când era regat. Cred că se dorește să fie un omagiu adus orașului și canalelor sale. Sună ca intrarea unui rege străin prin Veneția, dar poate funcționa și ca acompaniament pentru Carnavalul de la Veneția. Are un ritm bun și nu trage.


„Este un tribut adus muzicii baroce italiene și maeștrilor precum Vivaldi, Corelli, Albinoni etc. Și pentru acesta mi-am dorit ceva destul de pompeos”


Kappelmeister, care înseamnă maestru al capelei, începe încet, dar ritmul crește în timpul compoziției și culminează cu sunete epice. Nu știu de ce face să mă gândesc la o bătălie furioasă în care există pierderi mari de ambele părți. Cred că aceasta este piesa ei cea mai puțin preferată de pe album. Adică, cuvintele ei sunt destul de clare:


„Am încercat să fac ceva mai epic”


Venezia 2020, un titlu ciudat, dar piesa are sunete bune. Mă face să mă simt plin de speranță și relaxare și, într-un fel, mă readuce la copilărie. Există un stil autentic și tandru aici, un lucru care este minunat. Îmi place decizia de a o face dinamică, pentru că emană un sentiment de libertate. După părerea mea, ar fi trebuit să fie mai variat, dar este interesant de știut că această piesă a fost compusă în perioada adolescenței și a fost remasterizată aici. După cum spune ea cu onestitate și smerenie:


„Sunetele erau oribile, nu știam nimic despre mixare și mastering, dar 15 ani mai târziu am decis să-l reluc complet și iată noua versiune”


Ultimul este Masquerade și ar putea fi considerat bonus track-ul acestui album. Se pare că Vivaldi și stilul se potrivește perfect titlului pentru că funcționează bine pentru Gala și așa pentru că se caracterizează printr-un nivel ridicat de fast. Includerea corului ridică piesele și le face evlavioase. Ultima parte este cea mai bună pentru că este ca un punct culminant.


Rachel este o compozitoare talentată și, după cum am văzut în timpul analizei Baroquissima, are o mulțime de idei bune și o execuție excepțională. Cred că dacă îți place muzica clasică și epică o vei iubi. Fiecare dintre creațiile ei este îmbibată de emoțiile și sentimentele ei și este rezultatul anilor și ani de dăruire și experiență.



RATE THIS ARTIST

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3



0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page