top of page
Search

Rachel Nusbaumer: Yaradılışın Müziği



"Sonra Ainur'un sesleri, arplar ve lavtalar, borular ve trompetler, viyoller ve orglar gibi ve kelimelerle şarkı söyleyen sayısız koro gibi, Iluvatar'ın temasını büyük bir müziğe dönüştürmeye başladı; ve bir ses yükseldi: derinliklere ve yüksekliklere kadar işitmenin ötesine geçen uyum içinde örülmüş sonsuz değişen melodiler ve Iluvatar'ın meskeninin yerleri taşacak kadar doldu ve müzik ve müziğin yankısı Boşluğa gitti ve o değildi. geçersiz"

J.R.R. Tolkien, Silmarillion


Müzik sesten daha fazlasıdır. Müzik sadece titreşimler ve tonlardan daha fazlasıdır. Müzik notaların ötesine geçer. O heryerde. İçimizde. Her eylemde, her anda ve her duyguda. İlk nefesimizden beri bizimle olan ve son nefesimize kadar bizi ileriye iten odur. Müziğin Evrenimizin doğuşunun temel direği olduğu düşünüldüğünde, onsuz nerede olacağımızı söylemek zor. Bir bakıma büyük bir orkestranın parçasıyız. Hepimiz Evrenin Şarkısının parçasıyız.

Sanatçılar bunun farkındadır ve çevrelerinden ilham alırlar. Doğa güçlü bir ilham kaynağıdır. Deneyimlerimiz de işe yarıyor. Ama en iyi kaynağın bizi insan yapan duygularımız ve empatimiz olduğunu düşünüyorum. Ve bunlar, bir müzisyene veya bir besteciye daha fazlasını, hayranlarıyla zamanın sonuna kadar kalacak bir şeyi mümkün kılan şeylerdir. Bunlardan biri, İsviçre'nin bükme nehrinin şehri Cenevre'den genç ve yetenekli bir besteci olan Rachel Nusbaumer.


Pek çok müzisyen, müzik onların bir parçası olduğu için başlar ama Rachel için durum farklıydı. Tuhaflığını henüz dört yaşındayken keşfetti. Bundan, duygularını ifade etme olasılığından büyülenmişti. Müzik onun sadece tutkusu değil, aynı zamanda hayatının pusulası, onu dengede tutan, üzgün olduğunda onu ayakta tutan ve mutluluğunu artıran şey oldu. Her şey ana akım olmayan ama ilk görüşte sevdiği iki enstrümanla başladı: flüt ve obua. Bunları Delémont Konservatuarı ve Cenevre'de okudu. Ama başkalarının ona öğrettiklerine bağlı kalmak istemiyordu ve dallanıp kendi yolunu ve tarzını bulmak istiyordu.


İlk başta kayıtlı müzikle başladı ama onu asıl heyecanlandıran, kraliyet saraylarında krallar ve kraliçeler için çalınan bir niş türüydü: Barok ve İtalyan'ı seviyordu. Bundan sonra dünyanın dört bir yanından büyük bir besteciler dünyasına girdi. Üçü dikkatini çekti: Bach, Bergersen ve Richter. Bach'ın Messe en si'si ilk dinlediğinde onu gerçekten etkilemişti. Gençti ve inanılmaz bulduğu bir deneyim olan ilk konserlerinden biriydi. Bergersen'i bir tür dahi olarak görüyor çünkü ona göre tüm parçaları başyapıtlar, özellikle Cry, Forever More ve Canon in D. Onun Richter'e aşık olmasına neden olan Daylight of Daylight oldu. Klasik müzik, buzdağının sadece görünen kısmıydı ve onun neoklasik müzik ve film müziklerine yönelik genişleyen bilgisiydi. Birdenbire olmadı çünkü ondan önce klasik müzik modern seslerle buluştuğunda olanlara bayılırdı. Yunan besteci Yanni ile başlayan ama DNA'sında yer alan bir ilgi çünkü müziğini imgelerle ilişkilendirmeyi çok seviyor ve bunu ifade etmenin en iyi yolu sinema.


Mission filmini izledikten sonra favori olan sanatçı Ennio Morricone ile film müziklerini keşfetti. Obua temasını oldukça dikkat çekici buluyor. Müzikal yolculuğunuza başlayan enstrümanla bu kadar güçlü bir bağ kurduğunuzda böyle olur. Hans Zimmer gibi diğer yeteneklerin keşfini takip ettikten sonra, onu tanıtmama gerek yok çünkü o her yerde, The Imitation Game ve Argo ile tanınan Alexandre Desplat ve Game of Thrones adlı küçük bir şovun müziklerini yapan Ramin Djawadi. Geçen yıl katıldığı bir Hans Zimmer konserini çok iyi hatırlıyor. Bu harika olmalıydı. Hans inanılmaz. Yine de en sevdiği filmde onlardan biri yok ki bu garip. Ama bence iyi bir zevki var çünkü Into the Wild, Thelma & Louise, Le Prénom, bir fransız filmi, Pride and Prejudice ve Emma gibi şeylere ilgi duyuyor. Aynı şeyi diziler için de söyleyebilirim çünkü How I Met Your Mother'ı ve sonu pek iyi olmasa da durum komedilerini seviyor.

Özellikle ilginç bulduğum şey onun sanatsal süreci. Sözlerinin daha samimi görüneceğini düşünüyorum, çünkü onun eserleri, hepsi aynı sırayı takip ederek inşa edilmiş. Bu onun ticari markası sayılabilir. Dediği gibi:


"Bir parçaya başladığımda ne yapacağım konusunda hiçbir fikrim yok. İlhamın gelmesini bekliyorum, klavyemle çalıyorum, bana iyi gelen enstrümanları seçmeye çalışıyorum. Deneyler yapıyorum ve sonra düşündüğümde ilginç bir şeyim var onu kaydediyorum ve o tema etrafında beste yapıyorum"


İçinden gözlemsel ve duygusal bir süreç olarak gördüğü müziğini üretti.

Tüm albümleri arasında en iyi olduğunu düşündüğü Baroquissima'dır. O daha gençken doğan bir proje ve İtalyan Barok müziğine bir övgü niteliğinde. Kayıt cihazını çalarken oluşmaya başlayan bir fikir. Bu enstrümanlarla, yazılarının enerjisi, tutkusu ve modernliği onu derinden etkileyen Vivaldi, Corelli ve Albinoni'nin bestelerini seslendirdi. Her şey 15 yaşındayken, eserlerini besteleyecek bilgisayarı olmadığında ve MAO'dan haberi olmadığında başladı. Bu dönemde, bir genç için dikkate değer bir başarı olan Concerto per Flauto e Obua'yı yazdı. Hepsi kağıda yazılmıştı ve geri kalanı, üzerinde çalışmaya yeniden başlamadan önce yıllarca kafasına takılıp kalacaktı. Burada, bu albümün parçalarının nasıl hayata geçtiğini açıklıyor:


"Açıklaması kolay değil... Yeni bir pist üzerinde çalışmaya başladığımda, her zaman yüksek beklentilerim olur çünkü şaheserimi yapmak isterim ki bu nadiren olur ama hedefim bu. İlham almam gerekiyor. Bazen İlham gelir bazen gelmez.Gerçekten ilham alana kadar beklemem gerekir.Sonra etrafımdaki her şeyi unuturum ve müziğimle başbaşa kalırım artık dünya yok.Bu duyguya bayılıyorum.Genelde beste yaparım. geceleri, çocuklarım uyurken. Geceleri müziğimle baş başa kaldığım o atmosferi seviyorum."


Ve şimdi, Baroquissima'nın parçalarını analiz etmenin, müziğiyle bize ne anlatmak istediğini ve toplulukta her parçanın nasıl durduğunu anlamanın zamanı geldi.


İlk parça, mavi, bozulmamış bir gökyüzünün altında zümrüt çimen tarlalarını çağrıştıran rahatlatıcı bir parça olan A minör Adagio'dur. Rüzgârın yumuşak esintisi bizi okşar ve merak edip rahatlamamıza izin verir. Uzanıp gözlerimizi kapatıyoruz, sessizlik içinde meditasyon yapıyoruz. O diyor ki:


"İçinde tüm klasik işaretlerin olduğu klasik bir parça yaratmak istedim. Albümün 1. parçası olduğu için opera açılışı gibi oldukça görkemli bir şey"


Aşağıdaki Figlie di Coro ise daha çok Avrupa kraliyet saraylarında çalınan şarkılara benziyor. Orta Çağ Avrupa'sında bir ozan gibi bir macera ve aşk hikayesi anlatıyor gibi görünüyor. Bir öncekinden biraz daha hızlı ve daha az sessiz ve bizi yükselen bir zirveye hazırlıyor gibi görünüyor. Kendi sözleriyle:


"Öğretmenimle plak derslerimi hatırlıyorum. Kasetin öğretmeni benim için gerçekten çok önemliydi. Ona söylemedim ama bu parçayı bestelemem biraz onun içindi. Bu nostaljik bir parça çünkü ben hayatımın bu dönemine biraz nostaljik geliyorum"


Üçüncüsü Anthem for an Archangel ve kilise müziği ile destansı müziğin bir karışımı. Boru organı öne çıkan enstrümandır. Bence düşmüş bir başmelek için bir ağıt gibi geliyor. Daha önce gelenlerden tamamen farklı ve bu yüzden öne çıkıyor. Rachel şöyle düşünüyor:


"Yıllar önce bestelediğim eski bir eser. Barok albümüme uyacağını düşündüm. Yeni bir orkestra kütüphanesi satın aldıktan sonra yaptım ve orgun sesini çok beğendim. bir "kilise" parçası yaratmam için bana ilham verdi. Bunun için çok ciddi bir şey istedim"


La Follia, ilk başta kraliyetlerin balolarda dans ettiği müzik gibi görünüyor. Bir süre sonra bu bir savaş marşı gibi oluyor ve özellikle moral veriyor.


"Bu, La Follia ile benim aramda uzun bir hikaye. Bir keresinde öğretmenimin notayla geldiğini hatırlıyorum. 1. kez oynadım ve bu temaya ve tüm varyasyonlara (Corelli'ninkiler) aşık oldum. Sonra Hayatım boyunca birçok varyasyon besteledim ve bunları albümüme dahil etmeye karar verdim, bu bir kanıttı"


Flauto ve Obua için Konçerto - 2 Mvt. Largo ve Flauto e Obua için Konçerto - 3 Mvt. Vivace daha önce bahsettiğim parçalar ve sanırım Rachel'ın en sevdiği beste bu. Albümün nefes almak ve rahatlamak için yavaşladığı yer burasıdır. Bunu dinlerken duygularımı ifade etmenin başka bir yolu olmadığını düşünüyorum. Hobbit teması olarak Yüzüklerin Efendisi'ne çok yakışacak türden bir müzik gibi görünüyor.


"Bu oldukça uzun bir süreç. "Concerto per flauto e obua"yı 15 yaşlarında besteledim. O zamanlar MAO hakkında hiçbir şey bilmiyordum, bilgisayarım bile yoktu. bir kağıda yazdım, müzik sadece kafamın içindeydi.Sonra, yıllar sonra (ve Cubase ve ses kitaplıklarında biraz daha pratik), onu canlı yayınlamanın zamanının geldiğini düşündüm.Eski bölmelerimi geri aldım ve orkestra kütüphanemle birlikte bilgisayarıma yazdım.ilk kez dinlediğimde derinden etkilendim.müziğin tüm büyüsü ve gücü bu!konçertomun genel tınısı beni biraz hüsrana uğrattı. sanal enstrümanlarla programlamak gerçekten zor, eminim gerçek oyuncularla daha iyi ses çıkarır."


Conversazione tra Allegorie, ilginç bir başlık. En canlı olanıdır ve hızını severim. Bir diyalog, hareketli ve duygusal bir diyalog gibi görünmesi hoşuma gidiyor. Bu benim favorim.


"O keman sesinden ilham aldım. Bu parçayı yaptığımda Spitfire solo keman satın aldım. Klavyemde bu yeni sesle çalıyordum, sesi dinlemek, farklı artikülasyonlar, mikrofonlar vb. ile nasıl çalacağımı görmek için. ve sonra bu tema çıktı. Onunla bir şeyler yapabileceğimi düşündüm. Bir tür barok füg, çok enerjik bir şey, 2 keman arasında bir tür diyalog yaratmak istedim. Sonuçtan gerçekten memnun kaldım ve Sanırım albümün favori parçam olabilir"


Sıradaki Andante per la Serenissima. Serenissima, Venedik'tir ve geçmişte, bir krallık iken, insanlar burayı böyle adlandırırdı. Şehre ve kanallarına bir saygı duruşu niteliğinde olduğunu düşünüyorum. Kulağa yabancı bir kralın Venedik'ten girmesi gibi geliyor ama aynı zamanda Venedik Karnavalı'na eşlik edebilir. İyi bir temposu var ve sıkmıyor.


"İtalyan barok müziğine ve Vivaldi, Corelli, Albinoni gibi ustalara bir saygı duruşu. Bunun için de oldukça gösterişli bir şey istedim"


Şapelin Efendisi anlamına gelen Kappelmeister, yavaş başlar ancak beste sırasında hız artar ve destansı seslerle sona erer. Neden her iki tarafın da ağır kayıplar verdiği şiddetli bir savaşı düşündürdüğünü bilmiyorum. Bence bu onun albümdeki en az sevdiği parça. Demek istediğim, sözleri oldukça açık:


"Sadece daha destansı bir şey yapmaya çalışıyordum"


Venezia 2020, garip bir başlık ama parçanın sesleri güzel. Beni umutlandırıyor ve rahatlatıyor ve bir bakıma beni çocukluğuma geri getiriyor. Burada sergilenen gerçek ve hassas bir tarz var, bu harika bir şey. Onu dinamik hale getirme kararını seviyorum çünkü bir özgürlük duygusu yayıyor. Bence daha çeşitli olmalıydı ama bu parçanın onun ergenlik çağında bestelendiğini ve burada yeniden düzenlendiğini bilmek ilginç. Dürüstlük ve alçakgönüllülükle söylediği gibi:


"Sesler korkunçtu, miksaj ve mastering hakkında hiçbir şey bilmiyordum ama 15 yıl sonra tamamen yeniden çalışmaya karar verdim ve işte yeni versiyon"


Sonuncusu Masquerade ve bu albümün bonus parçası sayılabilir. Vivaldi'ye benziyor ve stil, başlığa mükemmel bir şekilde uyuyor çünkü Gala için iyi çalışıyor ve yüksek düzeyde ihtişamla karakterize olduğu için. Koronun dahil edilmesi parçaları yükseltir ve onu tanrısal kılar. Son kısım en iyisidir çünkü bir doruk noktası gibidir.


Rachel yetenekli bir besteci ve Baroquissima'nın analizi sırasında gördüğümüz gibi, pek çok iyi fikri ve olağanüstü icrası var. Klasik ve epik müzikle ilgileniyorsanız, onu seveceğinizi düşünüyorum. Kreasyonlarının her biri, onun duygu ve hisleriyle ıslanmıştır ve bu, yıllarca süren özveri ve deneyimin bir sonucudur.



RATE THIS ARTIST

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3



0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page