top of page
Search

Raphael Sommer: Evoluție și revoluție



„Există o plăcere în pădurile fără poteci,

Există o răpire pe malul singuratic,

Există societate, în care nimeni nu intervine,

Lângă marea adâncă și muzica în vuietul ei:

Nu iubesc omul cu atât mai puțin, ci natura mai mult”

Lord Byron


Uita-te in jurul tau. Nu te mai uita la telefonul tău. Cufundă-te în Natură. Apreciază cântecul triling al păsărilor înaripate, vocea clocotită a unui pârâu cristalin, atingerea blândă și tandră a smaraldului și a ierbii irascibile, suflarea liniștitoare a vântului blând, valurile calde ale soarelui și viața strălucitoare care se desfășoară dincolo de ochii tăi reci și de gheață. Aceasta este cea mai pură formă de frumusețe. Aceasta este Natura.

O Mamă și o Generatrix pentru noi toți, de la cel mai mic fluture albastru pigmeu din vest până la cea mai mare Balenă Albastră, de la șerpii târâtori la păsările zburătoare. Cu toții facem parte dintr-un organism mare, parte dintr-un spectacol minunat și rar, care a fost creat de univers, cu praf de stele și foc.

O muză care a inspirat poeți, scriitori, compozitori și artiști precum Chopin, Beethoven, Wordsworth, Tennyson, Virgil, Van Gogh și Gaugin. Ei au scris despre puritatea și incoruptibilitatea ei, despre puterea ei furioasă și amânarea blândă. Arts nu a încetat să-l sărbătorească și încă îi inspiră. Artiștii din întreaga lume, acum mai mult ca niciodată, vor să ne amintim și să o protejăm de natura noastră egoistă și de tendința distructivă.


Unul dintre ei este Raphael Sommer, un tânăr compozitor elvețian din Basel. A ales o direcție neconvențională de la o vârstă fragedă. După școală, s-a format ca montator de film și actor. Dar curând a devenit clar că lumea lui era muzica. A învățat singur să cânte la pian și a devenit independent la vârsta de 19 ani.


„Inițial, îmi doream să fiu regizor de film. Am început să-mi fac propriile filme și proiecte de artă la 12 ani. La 14 ani puteam să merg la cursuri serale la școala de artă și la 15 ani am făcut un stagiu de montaj de film. Am avut o presiune foarte mare din partea profesorilor mei pentru a obține o educație. Înainte de a se termina stagiul, am cunoscut un profesor de actorie și am avut norocul să fiu acceptat la școala de teatru. Era un pian în fiecare cameră și m-am îndrăgostit de acest instrument. Am folosit fiecare clipă pentru a mă învăța improvizația. Înainte de asta deja făcusem muzica și designul sunetului pentru propriile mele proiecte de film. Întotdeauna am avut darul de a auzi muzică în cap și de a o imagina. De exemplu, când Văd un film fără muzică, aud imediat muzica în capul meu și pot începe să compun. Ideile îmi sar să spun așa că am început să fac muzică din ce în ce mai intens de la 17-18 ani și am fondat Sommer Filmmusik când aveam 19 ani"


De atunci, el compune coloane sonore pentru lungmetraje, documentare, publicitate și scurtmetraje, inclusiv documentarul de succes cinematografic elvețian Schweizer Geist (2013) de Severin Frei și Camino de Santiago de Jonas Frei, care a rulat în Elveția, Germania și Austria. în 2015.

În 2017, Raphael a plecat într-un turneu elvețian cu Requiem-ul său, o serie de concerte lăudate de presă, care a numit lucrarea un deschizător de uși pentru muzica sacră. Peste o mie de oameni au participat la concerte.


Are o legătură interesantă cu muzica, un punct de vedere diferit care îl ajută să se deosebească de alți artiști:


"Nu am crescut într-o familie muzicală și nu am avut lecții de muzică. Uneori nu mă simt ca un muzician sau compozitor tipic. Când întâlnesc prieteni care au studiat compoziția muzicală de film și un instrument, ei au o cu totul altă energie. și know-how decât mine. Îmi era teamă că nu voi ajunge niciodată ca compozitor pentru că toată lumea este atât de bine educată. Pentru mine, muzica este un alt instrument de exprimare. Design foarte mult, obișnuiam să produc scurtmetraje filme, acum fac Glass World, am studiat teatru și îmi place și să lucrez cu vocea sau corpul meu. Îmi place să încerc totul ca artist și să încerc să mă eliberez de fricile mele și să încerc totul. Compoziția este desigur munca mea principală. Îmi văd studioul ca pe un atelier și am toate instrumentele la dispoziție pentru a crea o operă de artă. Cu muzică este un pic de magie. Nu am nicio bază pentru a crea ceva pentru o orchestră sau o coloană sonoră. Eu pot să mă așez, să intru în lumea mea interioară, să ascult muzică și să o văd vizual în mine cum trebuie să c citi muzica. Astăzi am mai presus de toate experiența cum pot implementa eficient ceva cu timpul pe care mi-l acord și astăzi știu ce funcționează și ce nu. Dar, cu capacitatea mea de a transforma o emoție din interior în muzică, îmi permite să lucrez în multe stiluri și genuri. Și pe viitor, ca compozitor, aș vrea să încerc multe genuri și să mă reinventez de fiecare dată. Poate că nu sunt niciodată un compozitor bun din punct de vedere tehnic, dar pot înțelege și înțeleg foarte bine un meta-nivel. Ceea ce mă atrage la muzică ca artist este că este foarte intangibilă. Fotografiile și videoclipurile sunt tangibile și vizuale. În muzică, emoțiile și matematica se unesc. Pe note, tonurile sunt scrise într-o anumită grilă sau ritm. Foarte matematic. Este întotdeauna uimitor că o astfel de emoție poate apărea din ea”



Un aspect care a influențat genul de muzică și artiștii care îl influențează:


„Mulți compozitori de la Hollywood trebuie să impresioneze. De la Hans Zimmer, Brian Tyler, Howard Shore, Tim Burton etc. Cred că la începutul unei cariere artistice încerci să fii ca idolii tăi sau încerci să faci piese similare. Dar acum câțiva ani am mi-am dat seama brusc că acest lucru nu are deloc atractie. Vreau să mă descopăr și să am propriul meu stil în muzică. Și pentru mine, asta este posibil doar dacă mă pot concentra pe propriile emoții. Bineînțeles că ascult coloane sonore aproape în fiecare zi și încerc să studiez toate elementele și amestecurile"


Și lasă-l să-și găsească inspirațiile:


"Am fost destul de norocos în viața mea să petrec câteva săptămâni cu artistul meu preferat. Din păcate, s-a distrus complet cu droguri și nu mi-a fost ușor. Lucram să lucrez cu el de atâția ani. Dar Am învățat multe din asta.Astăzi nu caut departe sau în străinătate ca artist.Astăzi sunt atât de fericit când prietenii mei mă inspiră, aduc idei și participă.Cred că mulți artiști se definesc foarte mult odată ce au demonstrat pentru ei înșiși în public sau în străinătate.Dar ai totul în tine și în mediul tău.Cred că cauți distanța când ești departe de tine.Desigur, când primesc comenzi în străinătate, mă bucur de asta.Astăzi Caut mult mai mult în mine decât în exterior”



Toate acestea au fost relevante pentru a-și construi procesul creativ, care i-au permis să aibă o legătură puternică cu muzica și sunetele:


„După cum am menționat mai devreme, pot să văd ceva și să aud muzică. Prin urmare, ca muzician autodidact, mi-a fost posibil să compun muzică relativ repede. Există diferite moduri în care încep o coloană sonoră. În general, mă uit la film de mai multe ori și încearcă să empatizezi cu publicul, care este ceea ce are nevoie filmul.Chiar dacă de obicei am deja o idee când văd prima dată o scurtă decuplare, îmi iau încă câteva zile și mă uit la film iar și iar până mă hotărăsc asupra unei posibile căi. Practic, dacă se poate, încerc să încep filmul cât mai pozitiv posibil, astfel încât să pot crește dramatismul în decursul filmului până la răsucire.De multe ori încerc să împart filmul în 2 părți.Prima jumătate, în care privitorul încă nu știe ce se va termina filmul și a doua jumătate, din acest moment, unde spectatorul învață ce se va întâmpla.Din acest punct schimb coloana sonoră în starea de spirit de bază și instrumentație, astfel încât privitorul să știe, acum se întâmplă ceva Și, desigur, la răsucire și la final com este marea finală. Astăzi încerc să fiu mai atent să lucrez mai mult cu părți liniștite, astfel încât să pot crea în continuare suficientă tensiune la final. De multe ori este păcat dacă împingi prea mult filmul la început, pentru că apoi filmul rămâne fără energie. Desigur, metodologia diferă de la gen de film la gen de film - dar abordarea mea de bază rămâne aceeași.”



În 2021, Raphael a produs prima sa colaborare cu actrița și co-producătorul Olivia Lina Gasche, un documentar experimental combinat cu o carte audio, meditație și remix. Numele său este Lumea de sticlă.


„Filmul și coloana sonoră ale noastre Glass World sunt oarecum experimentale. De ani de zile am creat din nou ceva complet al meu. Cu Glass World, muzica a condus scenariul și filmul. Într-un fel, am inversat procesul. Practic, când noi, ca compozitorii primesc un film brut, ne gândim mult la starea de spirit și la pauzele muzicale. Filmul este creat în timpul pauzelor și spațiilor pe care i le oferim, astfel încât spectatorul să se poată gândi la poveste. Dar, deoarece detaliul general stabilește deja tempo-ul și poveste, nu avem întotdeauna condiții ideale pentru a crea aceste spații.De aceea este atât de important în film ca editorul de film să lucreze îndeaproape cu compozitorul.Desigur, cu cât producțiile devin mai profesioniste, cu atât se acordă spațiu și importanță mai bună. compozitorul. În Lumea de sticlă, am inversat principiul. Muzica este un singur spațiu, separat de povestea sau conținutul documentar. Părțile muzicale sunt acoperite cu texte poetice scurte scrise de Lajescha Dubler. Ea a primit o ciornă de la mine cu vario noi idei și am scris un scenariu din el. Am vrut să realizez ca privitorul să se poată reflecta doar cu poezie, muzică și imagini. Spectatorul este lăsat în voia lui în acest timp, ceea ce vrem să exprimăm cu el. În părțile documentare, muzica este mult redusă și astfel dă spațiu intrărilor științifice”


Un proiect care a implicat o abordare diferită:


"Am surprins mai întâi muzical pandemia. Apoi a fost construit un scenariu pe aceste piese. Lajescha Dubler a scris un scenariu poetic bazat pe ideile mele. Pe acest scenariu againrum am completat subiectele cu impresii științifice ale doctorului Mark Benecke. Așa că am avut grijă. a emoției mai întâi și apoi a adăugat conținutul în locurile potrivite.Dar am nevoie de mult ajutor suplimentar.Coproducătorul și actrița Olivia Lina Gasche a lucrat cu mine din nou și din nou la scenariu, astfel încât să găsim noacele potrivite. Wally Larsen (tot un compozitor din America) a depus mult efort pentru a traduce corect stările din film în engleză. Rezultatul a fost o lucrare foarte inspirată"


Și o mulțime de muzicieni au fost vitali pentru realizarea lui:


„Cred că muzicienii joacă, de asemenea, un rol important în coloana sonoră. Lumea de sticlă nu ar fi devenit niciodată Lumea de sticlă fără violonista Malwina Sosnowski. Ea poate face vioara să cânte și a îmbunătățit enorm coloana sonoră. Jonas Gross (flaut de tii), Paddy Blätsch ( trompetă și trombon) și Karel de Matteis (chitară) au făcut o treabă uimitoare”


Partea 1 începe cu câteva cuvinte Ascultă vântul. Și vântul care bate este în fundal. După aceea intră coloana sonoră. Nu este invazivă, dar se sincronizează perfect cu fotografiile afișate. Apa și gheața sunt prezentate în cadre minunate și frumoase. Coloana sonoră maiestuoasă sporește senzația generată de peisaje. Este o piesă relaxantă și o modalitate bună de a începe această experiență. Totul pare atât de atent lucrat, pentru a crea amestecul perfect de imagini și muzică. Sunt impresionat.


„Filmul ar trebui să înceapă pozitiv și să arate frumusețea și minunea naturii”



Partea 2 continuă cu peisajele înghețate din partea 1, dar trece treptat la vederi ale munților stâncoși, versanților vulcanici și ale mării. Apa este mereu prezentă, ca cascade sau, în primul act, ca zăpadă. Îmi plac ideile dr. Benecke care speră că noi, ca ființe umane, vom scăpa de obiceiurile noastre proaste pentru a evita dispariția noastră, care ar fi a șasea mare de pe planeta noastră. Muzica stă pe fundal, ca acompaniament și funcționează bine.


Următoarea este partea 3, unde există o schimbare în ceea ce privește culorile și peisajul. Ne îndreptăm încet spre locuri mai verzi și pline de viață, precum pădurile. Sunt fotografii incredibile cu rădăcini și vegetație. Mai multe animale sunt prezentate aici, în timp ce își trăiesc viața liniștită în habitatele lor naturale. Marea și stâncile sunt cele mai recurente lucruri (de fapt este prima fotografie a acestei părți). Soarele începe să fie văzut. Îl vedem, ridicându-se în spatele munților înălțători. Muzica are un ritm mai rapid, dar nu își schimbă tonul și este totuși liniștită și relaxantă.


„Piesele au fost create în timpul pandemiei și au încercat să surprindă diferitele dispoziții. Din moment ce am știut de la început că pandemia este o problemă de climă și natură, am încercat să scriu stările nu izolate de pandemie, ci să surprind starea de spirit în general. , cum ne descurcăm în prezent cu natura. Pe de o parte, miracolul naturii, omul ceea ce a realizat totul, dar și distrugerea care vine odată cu ea"



Partea a 4-a începe cu un drum, simbolul civilizației umane, și apoi minuni prin orașe, fabrici de lucru, mine terestre și tot ceea ce privește specia noastră. Gândurile lui Mark Beneke se referă la faptul că schimbările climatice au făcut ca imperiile și societățile să cadă și să se ridice. Îmi place ideea că un simplu viscol poate schilodi o întreagă națiune pentru că, așa cum spune el, nu putem face nimic pentru a o schimba. Muzica de aici este puțin diferită de piesa anterioară, pentru că este mai simplă și este folosită doar pentru a ne concentra atenția asupra peisajelor afișate în film.


Partea 5 are una dintre cele mai bune coloane sonore de până acum. Îmi place modul în care a fost folosit flautul de nai și utilizarea blândă a pianului. Această parte se concentrează pe o clădire abandonată care este recuperată de natură. Ni se arată relicve umane ale unei vieți anterioare, lăsate acolo pentru a deveni din nou parte a Mamei Pământ. Este un contrast izbitor cu cel prezentat aici și este o continuare bună a capitolului anterior. Într-un fel, oglindește partea 3, care este mai plină de speranță.


„Întrucât filmul este despre natură, climă, oameni, moarte și viață am dedicat un capitol morții și vieții. Tot aici am îmbinat două sentimente opuse în partea muzicală. În Pasiune sunt prezentate imagini cu fabrici abandonate dar tratează poetic cu moartea și frumusețea vieții.Vedem fabrici abandonate, dar vedem și natura recuperând fabricile - reflectând ciclul vieții.Există și o anumită frumusețe în asta.În partea documentară moartea este explicată din punctul de vedere al biologului. Un biolog vede viața în moarte. Am vrut să evocăm sentimente inconștiente și toată lumea ar trebui să aibă voie să vizioneze filmul gratuit. Fiecare ar trebui să se gândească singur după film ce vrea să facă cu aceste informații. Am vrut să creăm un film inspirator ca apolitic posibil"




Partea 6 este cea mai sumbră. Începe cu Crucea Creștină, care este de obicei atribuită conceptului de moarte, și apoi se adâncește în realitatea în descompunere pe care o creăm noi înșine. Gunoi peste tot. În mare, pe plajă, pe crengile copacilor. Este greu de urmărit, iar muzica creează perfect atmosfera. Naratorul, oricum, ne oferă o privire de speranță subliniind în același timp problemele într-un mod liniștit și echilibrat. Muzica dispare, aproape, pentru că ochii sunt concentrați asupra disperării afișate aici.


Partea 7 este impresionantă. Începe cu priveliști frumoase ale vieții de noapte din orașele noastre și ne aduce încet să vedem zorii. Arată cum viața umană poate înflori și crea lucrări admirabile. Îmi place alegerea de a-l încheia într-un lan de porumb chinezesc care, cred, simbolizează renașterea. Muzica este un crescendo, iar vocalizele sunt minunate. Muzica este ceea ce face imaginile de pe ecran plăcute pentru ochi.


„După a doua jumătate a filmului, filmul reia puțin. Cu Comprehension and Time Eclipse vedem frumusețea a ceea ce au creat oamenii. Marile orașe și minuni ale lumii, putem realiza atât de multe împreună. În același timp Respirăm, consumăm toată energia, resursele și distrugem lumea. Este frumos să oferi tuturor acestor părți propriul spațiu cu muzica și tu, ca spectator, ai timp să te implici"



Partea a 8-a se concentrează asupra modului în care tratăm animalele. Ni se arată industriile în care sunt ținute și măcelărite. Este doar trist să vezi starea în care se află. Beneke are o idee bună: dacă vrem să ne salvăm lumea, trebuie să începem prin a ne schimba obiceiurile de bază. Trebuie să începem cu ceea ce mâncăm și ce purtăm. Abia atunci vom putea începe o revoluție. Muzica este pe fundal, dar este remarcabilă, deși nu este la același nivel cu piesele anterioare.


Epilogul, care este partea a 9-a, ne arată consecințele acțiunilor noastre. E greu să te uiți la asta. Este greu să acceptăm faptul că ceea ce este expus este responsabilitatea noastră. Dar proiectul nu se termină într-un mod întunecat și în credite ni se oferă ceea ce ar putea fi considerat soluția problemelor noastre: să facem un pas înapoi și să revenim la rădăcinile noastre, ca în Africa sau în unele locuri din Asia. Cred că acesta este un mod inteligent de a încheia ceea ce consider o experiență audiovizuală fantastică, care este atât cathartică, cât și arată ca o epifanie. Ca întotdeauna, muzica este la punct și arată talentul lui Raphael Sommer.


„Lumea de sticlă a fost în general un proiect în care am încercat să reinterpretăm și să încercăm multe lucruri. Să tratăm artistic toate temele. Alături de film, am creat o carte audio, interviuri bonus, o meditație și un remix, astfel încât să poți aprofundați și mai mult în aceste subiecte. Există ceva pentru toată lumea"



O lucrare minunată a unui compozitor talentat care vrea să ne arate că este mai mult decât un simplu artist, pentru că își transcende arta și creează așa ceva, o capodopera audiovizuală. Cred că merită mult credit pentru ceea ce face și că poate realiza multe în viața lui. Cred că ar trebui să îi oferi lui și colaboratorilor săi șansa de a vă surprinde, cu ceea ce consider unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am experimentat vreodată.


În prezent, Glass World Film este în turneu festivalului. Filmul a fost deja nominalizat de mai multe ori: Hollywood Gold Awards pentru cea mai bună coloană sonoră, Florence Film Awards pentru cea mai bună coloană originală, Golden Sort Film Festival pentru cea mai bună coloană sonoră și documentar, New York International Film Awards pentru cel mai bun film pe natură și la ISAFF Film Festival pentru cel mai bun film Coloana sonoră. Multe alte festivaluri sunt în așteptare.


Și, întrebat despre viitorul său, are obiective clare:


"Aștept cu nerăbdare fiecare lungmetraj nou sau concert live pe care mi se permite să compun. Conversații grozave și schimburi personale cu regizori și muzicieni. Satisfacție interioară și sănătate. Nu mai plănuiesc prea departe. Pentru mine, distracția și colaborarea grozavă. pe un proiect este în prim plan"


Precum și un plan pentru a construi o carieră de durată:


„Avem încă câteva lucruri planificate anul acesta cu Glass World Project și aș dori să public primele mele cărți electronice. În septembrie încep noua mea coloană sonoră pentru un lungmetraj. Aștept cu nerăbdare acest proiect, pentru că acest film este foarte liniștit și conține un meta-nivel foarte subtil. Anul viitor s-ar putea să scriu un nou concert clasic la comandă și la sfârșitul anului 2022 avem turneul live al orchestrei „Dimension” cu dirijorul Florian Kirchhofer. A trebuit să ne amânăm turneul în timpul pandemia. Apropo, am învățat multe de la dirijorul Florian Kirchhofer. M-a încurajat foarte mult și dorește să mulțumesc aici"



RATE THIS ARTIST

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page