top of page
Search

Raphael Sommer: Evrim ve Devrim



“Yolu olmayan ormanlarda bir keyif var,

Yalnız sahilde bir vecd var,

Kimsenin araya girmediği bir toplum vardır,

Denizin derinliklerinde ve kükremesinde müzik:

İnsanı daha az değil, Doğayı daha çok seviyorum”

Efendim byron


Etrafına bak. Telefonunuza bakmayı bırakın. Kendinizi Doğanın İçine Bırakın. Kanatlı kuşların trilling şarkısı, kristalin bir derenin sesini, zümrüt ve açık saçık çimlerin yumuşak ve hassas dokunuşunu, nazik rüzgarın yatıştırıcı üflemesini, sıcak güneş dalgalarını ve soğuk buzlu gözlerinizin ötesinde ortaya çıkan ışıltılı yaşamı takdir edin. Bu, güzelliğin en saf halidir. Bu Doğa.

Batının en küçük cüce mavi kelebeğinden en büyük Mavi Balinaya, sürünen yılanlardan uçan kuşlara kadar hepimiz için bir Anne ve bir Generatrix. Hepimiz büyük bir organizmanın parçalarıyız, evren tarafından yıldız tozu ve ateşle hazırlanmış harika ve nadir bir gösterinin parçasıyız.

Chopin, Beethoven, Wordsworth, Tennyson, Virgil, Van Gogh ve Gaugin gibi şairlere, yazarlara, bestecilere ve sanatçılara ilham veren bir ilham perisi. Saflığı ve bozulmazlığı, azgın gücü ve yumuşak sakinliği hakkında yazdılar. Sanat onu kutlamaktan asla vazgeçmedi ve hala onlara ilham veriyor. Dünyanın her yerinden sanatçılar, onu hatırlamamızı ve bencil doğamızdan ve yıkıcı eğilimimizden korumamızı şimdi her zamankinden daha fazla istiyor.


Bunlardan biri, Basel'den genç bir İsviçreli besteci olan Raphael Sommer. Erken yaşta alışılmadık bir yön seçti. Okuldan sonra film kurgucusu ve oyuncu olarak eğitim aldı. Ama çok geçmeden onun dünyasının müzik olduğu anlaşıldı. Kendi kendine piyano çalmayı öğrendi ve 19 yaşında serbest meslek sahibi oldu.


"Aslında film yönetmeni olmak istiyordum. 12 yaşında kendi filmlerimi ve sanat projelerimi yapmaya başladım. 14 yaşında sanat okulunda akşam derslerine gidebiliyordum ve 15 yaşında kurguculuk stajı yaptım. Öğretmenlerimden eğitim almam için çok baskı gördüm.Staj bitmeden oyunculuk öğretmeniyle tanıştım ve tiyatro okuluna kabul edilecek kadar şanslıydım.Her odada bir piyano vardı ve ona aşık oldum. bu enstrüman.her anımı doğaçlama öğrenmek için kullandım.ondan önce zaten kendi film projelerimin müzik ve ses tasarımını yapmıştım.her zaman müziği kafamda duyma ve hayal etme yeteneğim olmuştur.mesela ne zaman Müziksiz bir film izliyorum, hemen kafamda müziği duyuyorum ve hemen beste yapmaya başlıyorum, tabiri caizse, fikirler birdenbire aklıma geliyor, sonra 17-18 yaşlarımdan itibaren giderek daha yoğun bir şekilde müzik yapmaya başladım ve kurdum. Sommer Filmmusik 19 yaşımdayken"



O zamandan beri, İsviçre, Almanya ve Avusturya'da yayınlanan Severin Frei'nin başarılı İsviçre sinema belgeseli Schweizer Geist (2013) ve Jonas Frei'nin Camino de Santiago'su da dahil olmak üzere uzun metrajlı filmler, belgeseller, reklamlar ve kısa filmler için müzikler besteliyor. 2015 yılında

2017'de Raphael, işi kutsal müzik için bir kapı açıcı olarak nitelendiren, basın tarafından övülen bir dizi konser olan Requiem ile İsviçre turnesine çıktı. Konserlere binin üzerinde kişi katıldı.


Müzikle ilginç bir bağı, diğer sanatçılardan farklı bir bakış açısı var:


"Müzikçi bir ailede büyümedim, müzik dersi almadım. Bazen kendimi tipik bir müzisyen ya da besteci gibi hissetmiyorum. Film müziği kompozisyonu ve enstrüman eğitimi almış arkadaşlarla tanıştığımda bambaşka bir enerjileri oluyor. ve benden daha bilgili.Herkes çok iyi eğitimli olduğu için asla besteci olamayacağımdan korkardım.Benim için müzik kendimi ifade etmenin başka bir aracıdır.Çok tasarlarım, kısa üretirdim filmler, şimdi Cam Dünyası yapıyorum, tiyatro okudum ve ayrıca sesimle veya bedenimle çalışmayı seviyorum. Bir sanatçı olarak her şeyi denemeyi ve korkularımdan kurtulmayı ve her şeyi denemeyi seviyorum. Kompozisyon elbette ki asıl işim.Stüdyomu bir atölye gibi görüyorum ve bir sanat eseri yaratmak için tüm araçlara sahibim.Müzik ile bu biraz sihirdir.Orkestra veya film müziği için nasıl bir şey yaratacağım konusunda hiçbir temelim yok.Ben oturup, iç dünyama girip, müzik dinleyip görsel olarak bende görebilmem için nasıl yapmam gerektiğini müziği tekrar et. Bugün, her şeyden önce, verilen zamanımda bir şeyi verimli bir şekilde nasıl uygulayabileceğimi deneyimledim ve bugün neyin işe yarayıp neyin yaramadığını biliyorum. Ama içimdeki bir duyguyu müziğe çevirebilme yeteneğim birçok tarz ve türde çalışmamı sağlıyor. Ve gelecekte bir besteci olarak birçok türü denemek ve her seferinde kendimi yeniden keşfetmek istiyorum. Teknik olarak hiçbir zaman iyi bir besteci olmayabilirim, ancak bir meta düzeyi çok iyi anlayabilir ve kavrayabilirim. Bir sanatçı olarak beni müziğe çeken şey, çok soyut olmasıdır. Fotoğraf ve videolar somut ve görseldir. Müzikte duygular ve matematik bir araya gelir. Notalarda, tonlar belirli bir ızgara veya ritimde yazılır. Çok matematiksel. Ondan böyle bir duygunun doğması her zaman şaşırtıcıdır"



Onu etkileyen müzik türünü ve sanatçıları etkileyen bir yönü:


"Birçok Hollywood bestecisi etkilemeli. Hans Zimmer, Brian Tyler, Howard Shore, Tim Burton vs. birdenbire bunun hiçbir çekiciliğinin olmadığını fark ettim.Kendimi keşfetmek ve müzikte kendi tarzımı oluşturmak istiyorum.Ve bu benim için ancak kendi duygularıma odaklanabilirsem mümkün.Tabii ki neredeyse her gün soundtrack dinliyorum ve deniyorum. tüm elementleri ve karışımları incelemek"


Ve ilhamlarını bulmasına izin verin:


"Hayatımda en sevdiğim sanatçıyla birkaç hafta geçirecek kadar şanslıydım. Ne yazık ki uyuşturucuyla kendini tamamen mahvetti ve bu benim için kolay olmadı. Uzun yıllardır onunla çalışmak için çalışıyordum. Ama Ondan çok şey öğrendim.Bugün sanatçı olarak uzaklarda veya yurt dışında aramıyorum.Bugün arkadaşlarımın bana ilham vermesi, fikir getirmesi ve katılması beni çok mutlu ediyor.Bence birçok sanatçı kendini kanıtladıktan sonra kendini çok tanımlıyor. gerek kamuda gerek yurt dışında kendilerine.ama sizin her şeyiniz kendi içinizde ve çevrenizde var.uzaklığı kendinizden uzak olduğunuzda arıyorsunuz sanırım.tabii ki yurt dışından sipariş alınca seviniyorum bugün. Dışarıdan çok kendi içimde arıyorum"



Tüm bunlar, müzik ve seslerle güçlü bir bağ kurmasını sağlayan yaratıcı sürecini oluşturmakla ilgiliydi:


"Daha önce de belirttiğim gibi, bir şeyi görebiliyorum ve müziği duyabiliyorum. Bu nedenle, kendi kendini yetiştirmiş bir müzisyen olarak nispeten hızlı bir şekilde müzik bestelemem mümkün oldu. Bir film müziğine başlamamın farklı yolları var. Çoğunlukla filmi birkaç kez izlerim ve Seyirciyle empati kurmaya çalışmak, filmin ihtiyacı olan da bu… Genelde kaba kurguyu ilk gördüğümde zaten bir fikrim olsa da, birkaç gün daha alır ve olası bir yola karar verene kadar filmi tekrar tekrar izlerim. Temelde mümkünse filme olabildiğince pozitif başlamaya çalışırım ki filmin gidişatındaki dramı en son noktasına kadar arttırabileyim.Çoğu zaman filmi 2 kısma ayırmaya çalışırım. izleyici filmin sonunun ne olacağını henüz bilmiyor ve ikinci yarı, izleyicinin ne olacağını öğrendiği bu andan itibaren.Bu noktadan itibaren, izleyici bilsin diye temel ruh hali ve enstrümantasyonda film müziğini değiştiriyorum, şimdi bir şeyler oluyor . Ve tabii ki dönüşte ve sonunda com işte büyük final. Bugün sessiz kısımlarla daha dikkatli çalışmaya çalışıyorum, böylece sonunda hala yeterince gerilim yaratabiliyorum. Başlangıçta filmi çok fazla zorlarsanız genellikle ayıp olur, çünkü o zaman filmin enerjisi biter. Elbette metodoloji, film türünden film türüne farklılık gösterir - ancak benim temel yaklaşımım aynı kalıyor"


Raphael, 2021'de aktris ve ortak yapımcı Olivia Lina Gasche ile ilk ortak çalışmasını sesli kitap, meditasyon ve remiksle birleştirilmiş deneysel bir belgesel yaptı. Adı Cam Dünyası.


"Cam Dünyası filmimiz ve film müziklerimiz biraz deneysel. Yıllarca yine tamamen kendime ait bir şey yarattım. Cam Dünya ile senaryoyu ve filmi müzik yönlendirdi. Bir bakıma süreci tersine çevirdim. Temelde biz besteciler bir film kaba kurgusu alırlar, ruh halini ve müzik molalarını çok düşünürüz.Film, izleyicinin hikaye hakkında düşünebilmesi için verdiğimiz duraklamalar ve boşluklar sırasında oluşturulur.Ama kaba kurgu zaten tempoyu belirlediğinden ve hikaye, bu alanları yaratmak için her zaman ideal koşullara sahip değiliz.Bu yüzden filmde kurgucu ile bestecinin yakın çalışması çok önemlidir.Tabii ki Yapımlar ne kadar profesyonelleşirse, o kadar iyi alan ve önem verilir. Besteci Glass World'de prensibi tersine çevirdim.Müzik, hikaye veya belgesel içeriğinden ayrı tek bir boşluk.Müzik bölümlerinin altında Lajescha Dubler tarafından yazılmış kısa şiirsel metinler var.Benden vario ile bir taslak aldı. bize fikir verdi ve ondan bir senaryo yazdı. İzleyicinin kendisini ancak şiir, müzik ve imgelerle yansıtabilmesini sağlamak istedim. Seyirci bu süre zarfında kendi haline bırakılıyor, onunla ifade etmek istediğimiz şey bu. Belgesel kısımlarında müzik büyük ölçüde azaltılarak bilimsel girdilere yer veriliyor"



Farklı bir yaklaşım içeren bir proje:


"Önce pandemiyi müzikal olarak yakaladım. Sonra bu parçalar üzerine bir senaryo oluşturuldu. Lajescha Dubler benim fikirlerime dayanarak şiirsel bir senaryo yazdı. Bu senaryoda yine rumda konuları Dr. Mark Benecke'nin bilimsel izlenimleriyle tamamladık. Bu yüzden özen gösterdik. önce duyguyu, sonra içeriği doğru yerlere ekledi.Ama çok fazla yardıma ihtiyacım var.Ortak yapımcı ve oyuncu Olivia Lina Gasche, doğru noace'ları bulabilmemiz için senaryoda benimle tekrar tekrar çalıştı. Wally Larsen (aynı zamanda Amerika'dan bir besteci) filmdeki ruh hallerini doğru bir şekilde İngilizceye çevirmek için çok çaba sarf etti. Sonuç çok ilham verici bir çalışma oldu"


Ve birçok müzisyen bunun gerçekleşmesi için hayati önem taşıyor:


"Müzisyenlerin de film müziğinde büyük rol oynadığını düşünüyorum. Kemancı Malwina Sosnowski olmasaydı Glass World asla Glass World olamazdı. Kemanı söyletebiliyor ve müziği muazzam bir şekilde geliştirmiş. Jonas Gross (pan flüt), Paddy Blätsch ( trompet ve trombon) ve Karel de Matteis (gitar) de harika bir iş çıkardı"



1. Bölüm, Rüzgarı Dinle birkaç kelimeyle başlar. Ve esen rüzgar arka planda. Daha sonra film müziği devreye giriyor. İstilacı değil ama sergilenen çekimlerle mükemmel bir şekilde senkronize oluyor. Su ve Buz harika, güzel çekimlerle gösterilir. Görkemli film müziği, manzaraların verdiği hissi artırıyor. Rahatlatıcı bir parça ve bu deneyime başlamanın iyi bir yolu. Görüntülerin ve müziğin mükemmel karışımını yaratmak için her şey çok dikkatli hazırlanmış gibi görünüyor. Etkilendim.


"Film olumlu başlamalı ve doğanın güzelliğini ve harikasını göstermeli"



2. Kısım, 1. Kısım'daki buzlu manzaralarla devam ediyor ancak kademeli olarak kayalık dağlar, volkanik yamaçlar ve deniz manzaralarına geçiş yapılıyor. Su her zaman çağlayanlar olarak veya ilk perdede kar olarak mevcuttur. Gezegenimizdeki altıncı büyük yok oluş olacak olan yok oluşumuzu önlemek için insanlar olarak kötü alışkanlıklarımızdan kurtulmamızı uman Dr. Benecke'nin fikirlerini seviyorum. Müzik eşlik olarak arka planda duruyor ve iyi çalışıyor.


Aşağıdakiler, renkler ve manzara açısından bir değişimin olduğu Bölüm 3'tür. Orman gibi daha yeşil ve hayat dolu yerlere yavaş yavaş ilerliyoruz. İnanılmaz kök ve bitki örtüsü çekimleri var. Doğal ortamlarında sakin yaşamlarını sürdürürken burada daha fazla hayvan gösteriliyor. Deniz ve uçurumlar en çok tekrarlanan şeyler (aslında bu bölümün ilk çekimi). Güneş görülmeye başlar. Yükselen dağların arkasında yükselen bir an için onu görüyoruz. Müziğin temposu daha yüksek ama tonunu değiştirmiyor ve yine de huzurlu ve dinlendirici.


"Parçalar pandemi sırasında oluşturuldu ve farklı ruh hallerini yakalamaya çalıştı. En başından beri pandeminin bir iklim ve doğa sorunu olduğunu bildiğim için, ruh hallerini pandemiden bağımsız değil, genel olarak ruh halini yakalamaya çalıştım. , şu anda doğayla nasıl başa çıktığımız. Bir yanda doğanın mucizesi, insanın başardığı her şey ama aynı zamanda onunla birlikte gelen yıkım"



4. Bölüm, insan uygarlığının simgesi olan bir yolla başlıyor ve ardından şehirler, fabrikalar, mayınlar ve türümüzü ilgilendiren her şey arasında harikalar yaratıyor. Mark Beneke'nin düşünceleri, iklim değişikliğinin imparatorlukları ve toplumları çökerttiği ve yükselttiği gerçeğiyle ilgili. Basit bir kar fırtınasının bütün bir ulusu sakat bırakabileceği fikrini seviyorum çünkü onun dediği gibi bunu değiştirmek için hiçbir şey yapamayız. Buradaki müzik önceki parçadan biraz farklı çünkü daha basit ve sadece filmde gösterilen sahnelere odaklanmamızı sağlamak için kullanılıyor.


Bölüm 5, şimdiye kadarki en iyi film müziklerinden birine sahip. Pan flütün nasıl kullanıldığını ve piyanonun nazik kullanımını seviyorum. Bu bölüm, doğa tarafından geri kazanılan terk edilmiş bir binaya odaklanıyor. Bize önceki bir yaşamın insan kalıntıları gösteriliyor, orada yeniden Dünya Ana'nın bir parçası olmak için bırakılmış. Burada gösterilenle çarpıcı bir tezat oluşturuyor ve önceki bölümün iyi bir devamı niteliğinde. Bir bakıma, daha umut verici olan Bölüm 3'ü yansıtıyor.


"Film doğa, iklim, insan, ölüm ve yaşam hakkında olduğu için ölüm ve yaşama bir bölüm ayırdık. Ayrıca burada iki zıt duyguyu müzikal kısımda birleştirdim. Tutku'da terk edilmiş fabrikaların görüntüleri gösteriliyor ama şiirsel bir şekilde işleniyor. ölüm ve yaşam güzelliği... Terk edilmiş fabrikalar görüyoruz ama aynı zamanda doğanın fabrikaları geri kazandığını görüyoruz -yaşamın döngüsünü yansıtıyor.Bunda da belli bir güzellik var.Belgesel bölümünde ölüm bir biyoloğun bakış açısıyla anlatılıyor. Bir biyolog ölümde hayatı görür.Bilinçaltındaki duyguları uyandırmak istedik ve herkes filmi bedava izlesin.Herkes filmden sonra bu bilgiyle ne yapmak istediğini kendi kendine düşünsün.İlham veren bir film yapmak istedik. mümkün olduğunca apolitik olarak"




6. bölüm en kasvetli olanıdır. Genellikle ölüm kavramına atfedilen Hıristiyan Haçı ile başlar ve sonra kendi yarattığımız çürüyen gerçekliğe iner. Her yer çöp. Denizde, kumsalda, ağaçların dallarında. Bunu izlemesi zor ve müzik ortamı mükemmel bir şekilde ayarlıyor. Anlatıcı zaten sakin ve dengeli bir şekilde konuların altını çizerken bize bir umut ışığı veriyor. Gözler burada sergilenen umutsuzluğa odaklandığı için müzik neredeyse kayboluyor.


7. bölüm etkileyici. Şehirlerimizin gece hayatının güzel manzaraları ile başlar ve yavaş yavaş şafağı görmemizi sağlar. İnsan hayatının nasıl çiçek açabileceğini ve hayranlık uyandıran eserler yaratabileceğini gösteriyor. Yeniden doğuşu simgelediğini düşündüğüm bir Çin mısır tarlasında bitirme seçimini seviyorum. Müzik bir kreşendo ve sesler harika. Müzik, ekrandaki görüntüleri göze hoş gelen şeydir.


"Filmin ikinci yarısından sonra film biraz toparlanıyor. Comprehension ve Time Eclipse ile insanların yarattığı güzellikleri görüyoruz. Büyük şehirler ve dünyanın harikaları, birlikte çok şey başarabiliriz. nefes, tüm enerjiyi, kaynakları tüketiyoruz ve dünyayı yok ediyoruz. Tüm bu parçalara müzikle kendi alanlarını vermek güzel ve bir izleyici olarak sizin de dahil olmak için zamanınız var"



8. Bölüm, hayvanlara nasıl davrandığımıza odaklanıyor. Bize tutuldukları ve doğrandıkları endüstriler gösteriliyor. İçinde bulundukları durumu görmek çok üzücü. Beneke'nin haklı bir yanı var: Dünyamızı kurtarmak istiyorsak işe temel alışkanlıklarımızı değiştirerek başlamalıyız. Ne yediğimizden ve ne giydiğimizden başlamalıyız. Ancak o zaman bir devrim başlatabiliriz. Müzik arka planda ama önceki parçalarla aynı seviyede olmasa da dikkat çekici.


9. Kısım olan Sonsöz bize eylemlerimizin sonuçlarını gösteriyor. Ona bakmak zor. Sergilenen şeyin bizim sorumluluğumuz olduğu gerçeğini kabul etmek zor. Ancak proje karanlık bir şekilde bitmiyor ve kredilerde bize sorunlarımıza çözüm sayılabilecek bir şey sunuluyor: bir adım geri gitmek ve Afrika'da veya Asya'nın bazı yerlerinde olduğu gibi köklerimize dönmek. Hem katartik hem de aydınlanma gibi görünen harika bir görsel-işitsel deneyim olarak gördüğüm şeyi bitirmenin akıllıca bir yolu olduğunu düşünüyorum. Her zaman olduğu gibi müzik yerinde ve Raphael Sommer'in yeteneğini gösteriyor.


"Glass World genel olarak birçok şeyi yeniden yorumlamaya ve denemeye çalıştığımız bir projeydi. Tüm temaları sanatsal bir şekilde ele almak için. bu konuların derinliklerine dalın. Herkes için bir şeyler var"



Bize basit bir sanatçıdan daha fazlası olduğunu, çünkü sanatını aştığını ve böyle bir şey yarattığını, görsel-işitsel bir şaheser yarattığını göstermek isteyen yetenekli bir bestecinin harika bir eseri. Yaptığı şey için çok fazla övgüyü hak ettiğini ve hayatında çok şey başarabileceğini düşünüyorum. Bence ona ve işbirlikçilerine, şimdiye kadar yaşadığım en iyi şeylerden biri olduğunu düşündüğüm şeyle sizi şaşırtması için bir şans vermelisiniz.


Glass World Film şu anda festival turnesinde. Film şimdiden birkaç kez aday gösterildi: En İyi Film Müziği için Hollywood Altın Ödülleri, En İyi Orijinal Müzik için Floransa Film Ödülleri, En İyi Film Müziği ve Belgesel için Altın Sıralama Film Festivali, En İyi Doğa Filmi için New York Uluslararası Film Ödülleri ve En İyi için ISAFF Film Festivali Film müziği. Daha birçok festival bekleniyor.


Ve geleceği sorulduğunda, net hedefleri var:


"Beste yapmama izin verilen her yeni uzun metrajlı filmi veya canlı konseri dört gözle bekliyorum. Yönetmenler ve müzisyenlerle harika sohbetler ve kişisel alışverişler. İçsel tatmin ve sağlık. Artık çok uzakları planlamıyorum. Benim için eğlence ve harika işbirliği bir projede ön planda"


Kalıcı bir kariyer inşa etme planının yanı sıra:


"Bu yıl Glass World Project ile planladığımız birkaç şey daha var ve ilk e-kitaplarımı yayınlamak istiyorum. Eylül ayında bir uzun metrajlı film için yeni soundtrack'ime başlıyorum. Bu projeyi gerçekten dört gözle bekliyorum çünkü bu film çok sessiz ve çok incelikli bir meta-seviye içeriyor. Gelecek yıl sipariş üzerine yeni bir klasik konçerto yazabilirim ve 2022'nin sonunda şef Florian Kirchhofer ile canlı orkestra "Dimension" turumuz var. Turumuzu sırasında ertelemek zorunda kaldık. Bu arada şef Florian Kirchhofer'den çok şey öğrendim. Beni çok cesaretlendirdi ve burada çok teşekkür etmek istiyorum"



RATE THIS ARTIST

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page