top of page
Search

Sekiro


Recenzii de:

RATE THIS VIDEOGAME

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


 

Sekiro: Shadows Die Twice este un joc de acțiune și aventură lansat în 2019. Este, de asemenea, unul dintre cele mai recente jocuri lansate de notoriul studio de dezvoltare FromSoftware. FromSoftware este cunoscut pentru realizarea de jocuri incredibile, care sunt, de asemenea, nebun de dificile. Unele dintre aceste jocuri sunt Elden Ring, Bloodborne și, desigur, franciza Dark Souls. Sekiro menține această tendință fiind un joc extraordinar și fiind, de asemenea, extrem de dificil. Jocul urmărește un Shinobi pe nume Wolf în timp ce caută să-și salveze tânărul stăpân și să aducă pace în țara Ashina. Am avut o călătorie foarte interesantă cu acest joc, care de fapt nu a început cu mine să-l joc. Am fost expus pentru prima dată la acest joc pe youtube, când i-am urmărit pe mulți dintre creatorii mei preferați de conținut jucându-l prin titlu. Abia în august trecut am decis că vreau să încerc jocul pentru mine. Acum scriu această recenzie în noaptea după ce l-am învins pe șeful final. Peste opt luni întregi mai târziu. Am jucat prima treime sau cam așa ceva din joc chiar când am primit-o și apoi am luat o pauză lungă. M-am reîntors în joc cu adevărat în ultimele 3 luni. În ultimele 3 luni am renunțat încet la asta. Îmi place absolut acest joc și m-am distrat minunat jucându-l. De asemenea, aș dori să prefațez această recenzie spunând că, fără îndoială, m-am simțit mai ușor decât cei care au intrat în orb pentru că văzusem multe playthroughs înainte. Asta însemna că știam locația anumitor obiecte, câteva trucuri și am fost expus la seturile de mișcări ale mai multor șefi. Dar, în ciuda acestui fapt, încă consider că învingerea jocului este o mare realizare. Acesta a fost primul meu joc FromSoftware și, deși am recunoscut anumite atacuri ale șefilor și știam anumite puncte slabe din timp; a avea o idee despre ceea ce trebuie să facă și, de fapt, a fi capabil să execute acele idei sunt două lucruri foarte diferite. Spun doar asta pentru că, drept urmare, sunt sigur că propria mea experiență este foarte diferită de multe altele.

Un lucru care mi-a impresionat imediat a fost coloana sonoră a jocului. Este esențial pentru cufundarea jucătorului în această lume și se potrivește perfect. Muzica este fenomenală și se simte pe deplin autentică pentru decor. Scorul din timpul luptelor cu șefii este epic pentru a se potrivi cu bătăliile nebunești care au loc, iar muzica pentru diferite locații funcționează, de asemenea, bine și adaugă o atmosferă și o ambianță grozave. Jocul are și un aspect frumos. Deși grafica nu este cea mai rafinată pe care am văzut-o, mai ales pentru un joc din 2019, nu mi-a luat niciodată experiența. Acest joc încă arată uimitor și nu sunt deloc rău. Dacă se potrivesc cu stilul artistic și estetica, jocul este potrivit. Fiecare zonă, clădire, inamic și peisaj se simte creat cu dragoste și stabilește pe deplin acest decor fictiv în perioada Sengoku din Japonia. Sekiro conține multe locații diferite care împărtășesc un țesut conjunctiv, dar reușesc să se simtă unice și diferite. De la Hirata Estate la Fountainhead Palace, fiecare locație este plină de inamici, șefi, provocări și comori unice.

Aceste zone sunt un amestec fantastic de lume deschisă și căi liniare. Aceste hărți nu sunt în niciun caz extinse, dar oferă multe căi și rute diferite și uneori sunt foarte expansive. Dar, în ciuda acestui fapt, ei încă se simt suficient de finiți pentru a oferi un sentiment de confort. Pentru un joc care se bazează foarte mult pe găsirea anumitor obiecte, lumea jocului nu se simte niciodată prea suprasolicitant. Rareori am simțit că îmi lipsește ceva și am simțit că pot acoperi în detaliu fiecare locație. Singura mea problemă a fost să încerc să găsesc anumite căi pentru a progresa povestea. Există câteva rute importante pe care trebuie să le parcurgeți, care sunt foarte ascunse. La un moment dat, după ore de mers în cerc, a trebuit în sfârșit să mă descompun și să caut cum să găsesc calea potrivită de care aveam nevoie. Dar aceasta a fost singura dată când a trebuit să cedez și să consulte internetul pentru a găsi calea cea bună. Jocul are o hartă, dar nu este deloc detaliat. De asemenea, este oarecum ascunsă, așa că este absolut posibil să nu știți că există. Acest lucru înseamnă că ocazional poate fi necesar să vă opriți pentru o secundă și să priviți în jur pentru a încerca să vă orientați. Dar din nou m-am pierdut cu adevărat doar de câteva ori. Punctele de control sunt, de asemenea, amplasate cu generozitate pe hărți. Foarte rar m-am trezit nevoit să joc plictisitor prin secțiuni lungi pline de inamici din cauza distanței mari dintre idolii lui Sculptor. Marea majoritate a timpului erau exact acolo unde aveam nevoie de ei.

Obiectele și instrumentele sunt, de asemenea, foarte bine gestionate în joc. Există o multitudine de articole și consumabile care pot fi achiziționate din toată lumea jocului și am crezut că acestea au fost implementate frumos. Am auzit unii oameni spunând că sunt prea multe articole cu care să țin pasul, dar nu am avut niciodată o problemă cu ele. Articolele sunt bine clasificate și vă oferă o varietate bună de experimentat. Este grozav să ai opțiuni diferite atunci când te lupți pentru a întoarce valul în favoarea ta. Acest joc folosește perfect raritatea obiectelor. De multe ori, într-un joc similar cu acesta, aș aduna cu teamă toate obiectele mele rare și puternice până la sfârșitul jocului și ajungeam cu o sumă absurdă. Dar în Sekiro articolele rare sunt cu adevărat rare. După o joacă completă, au existat anumite elemente cheie din care am obținut doar o mână mică. Folosirea lor pare mult mai importantă, dar și ciudat de satisfăcătoare. Acest sentiment de consecință îi face să conteze mult mai mult. Voi spune că singura mea plângere este că jocul nu explică cu adevărat cum funcționează consumul acestor articole. Unele articole se reîncarcă odată ce te odihnești, în timp ce altele dispar definitiv odată ce le folosești. Am senzația că acesta este doar un lucru FromSoftware care m-a aruncat în buclă la început ca jucător nou, dar a fost destul de devastator când mi-am dat seama în sfârșit că tot zahărul Ako pe care îl folosisem nu s-a reumplut la odihnă ca unele dintre ele. alte articole. În plus, articolele pot fi achiziționate de la vânzătorii din joc cu moneda din joc. Acest lucru se simte, de asemenea, foarte bine echilibrat. Nimic nu pare prea scump și nu trebuie niciodată să măcinați atât de mult pentru a acumula o cantitate decentă de Sen.


Sekiro are, de asemenea, o mare varietate de arbori de abilități și abilități care pot fi deblocate. Numeroșii arbori de abilități diferiți pot fi copleșitori și, din păcate, cred că aceștia ar fi putut fi executați puțin mai bine. Poate că am fost doar eu, dar nu am folosit niciodată multe dintre abilitățile ofensive pe care le-am deblocat pentru că nu le-am putut găsi niciodată o utilizare. Am rămas cu aproximativ 3 în tot jocul. Cele mai multe dintre punctele mele de experiență s-au îndreptat către abilități latente care mi-au îmbunătățit bara de sănătate, obiecte de vindecare, stealth, număr de embleme spirituale etc. Principala mea problemă este că multe dintre aceste îmbunătățiri ale abilităților ofensive nu sunt de mare ajutor. Având în vedere că trebuie să măcinați puțin pentru multe abilități de nivel superior, mai ales în jocul târziu, poate fi puțin dezamăgitor să obțineți una doar pentru a realiza că nu este atât de grozav. Dar aceasta poate fi o problemă pur personală. Instrumentele protetice au fost, de asemenea, un plus fantastic la joc. Există multe upgrade-uri pe care le puteți oferi brațului dvs. protetic, care au o mare varietate de abilități. Poți avea 3 echipate simultan și fiecare are propria sa nișă. Deși cu siguranță le-am folosit pe unele mult mai mult decât altele, cred că toate adaugă o cantitate mare de dimensiune întâlnirilor de luptă. Împreună cu diferitele abilități bazate pe sabie, puteți folosi instrumentele protetice pentru a vă oferi multe opțiuni diferite în timpul luptei. Cu toate acestea, ele nu sunt atât de esențiale încât TREBUIE să aveți una specifică pentru anumiți șefi. Pentru mulți șefi nu am folosit niciunul dintre instrumentele mele. Deși există unele care probabil vor fi destul de dureroase fără instrumente, acestea sunt încă realizabile. De asemenea, nu mi-a fost foarte greu să le găsesc pe majoritatea, iar jocul oferă indicii despre modul în care anumite instrumente funcționează mai bine pentru anumiți inamici. Deci, în acest fel, jocul lasă la latitudinea jucătorului dacă ar dori sau nu să le folosească.

Mișcarea și lupta sunt de departe aspectul meu preferat al jocului. Mișcarea ta este incredibil de lină și rapidă. Cârligul de luptă adaugă tone de noi posibilități de traversare și chiar de luptă. De asemenea, face explorarea hărții mult mai ușoară și mai plăcută. Lupta din Sekiro este cu siguranță una dintre cele mai satisfăcătoare pe care le-am jucat vreodată și este ceea ce m-a făcut să mă întorc la joc. Fiecare inamic are o bară de postură care se umple treptat pe măsură ce îl lovești și îi devii loviturile. Odată ce această bară este plină, îi puteți ucide imediat cu o lovitură de moarte. Fiecare inamic are și o bară de sănătate. Adică, în funcție de inamic, s-ar putea să trebuiască să le reduceți încet sănătatea sau să încercați să-i rupeți postura. Încălcarea posturii unui inamic este dincolo de satisfacție și înseamnă că poți ucide unii inamici fără să-i iei sub jumătate din sănătate. Sunetul săbiilor sună atât de dulce și de impact și devine legitim să încerci să scapi de postura unui inamic. Deviația are un semn vizual minunat și un efect sonor, ceea ce o face și mai satisfăcătoare decât să arunci o lovitură netă asupra adversarului tău. Atingerea unei lovituri critice de moarte este incredibil de viscerală și nu îmbătrânește niciodată. În afară de apucare, toate atacurile periculoase pe care inamicii tăi le aruncă asupra ta au contoare care sunt dincolo de satisfăcătoare pentru a ateriza odată ce le stăpânești. Acesta este unul dintre acele jocuri grozave în care poți simți că te îmbunătățești, iar când sistemul de luptă face în sfârșit clic, este un sentiment incredibil. Este important să rețineți că Sekiro vă obligă să jucați stilul pe care dorește să îl jucați. Ai alte opțiuni în instrumentele protetice și alte obiecte, dar în marea majoritate a timpului șefii și inamicii te obligă să devii, să parați și, mai presus de toate, să fii agresiv. Odată ce am înțeles în sfârșit ce trebuie să fac și am înțeles sistemul de luptă, mi s-a părut cu adevărat că am urcat nivelul.

În ceea ce privește dificultatea, cred că este promovată în mod corespunzător, dar rămâne și corectă. Văzusem și auzisem despre câți dintre șefi erau înfuriați, dificili și nedrepți, dar am fost surprins să descopăr că nu era chiar așa pentru mine. În timp ce mi-am făcut partea echitabilă de furie, aproape întotdeauna a fost pentru mine. Ori de câte ori am murit am putut vedea clar ce am greșit. Fie am sărit când ar fi trebuit să mă eschid, fie am devenit lacom cu atacurile mele, etc. În timp ce la început unele mișcări ale șefilor păreau ridicole și imposibil de rezolvat; după destule încercări și erori am descoperit că există o soluție viabilă pentru aproape orice. Foarte rar am crezut sincer că ceva este cu adevărat nedrept. În marea majoritate a timpului am știut că moartea mea era vina mea, iar asta m-a determinat să-mi îmbunătățesc propriul joc și a făcut jocul mult mai primitor. Eram mult mai dornic să încerc în continuare, în ciuda tuturor morților mele, când știam că problema eram eu și nu un șef nebun și nedrept. Eram încrezător că mă pot îmbunătăți și așa că m-am enervat mai puțin decât aș fi în mod normal în timp ce eram blocat într-un joc. A învăța mișcările șefului și a afla când poți primi lovituri, ce poți contracara și ce instrumente poți folosi este un sentiment foarte distractiv. M-aș lupta cu un șef pentru puțin timp, apoi aș lua o pauză și tot timpul m-aș relua luptele din capul meu. Gândindu-mă la ce aș putea face altfel sau la ce soluții posibile existau pentru una dintre mișcările lor. Acesta poate fi în mod legitim singurul joc pe care l-am jucat în care m-am distrat de minune în timp ce încă mor de șefi. Lupta este atât de distractivă încât de multe ori nici nu mi-a păsat că mor. Mi-a plăcut doar ritmul și fluxul luptelor. Mi-am putut da seama cu fiecare încercare că învăț și mă perfecționam, așa că mi-a plăcut plimbare.

Sekiro are și o poveste grozavă. Deși cred că uneori poate trece pe spatele jocului, este foarte plăcut. În cele din urmă, este un mare motivator pentru jucător să-și continue călătoria. Cred că ar fi fost mai bine dacă s-ar fi oferit mai mult dialog și expunere în afara dialogului static NPC. Dar, în ciuda acestui fapt, povestea încă mai are o greutate bună și am fost destul de mișcat până la sfârșit. Există o construcție fantastică a lumii și îmi place cum povestea face lucruri precum schimbarea setărilor anumitor zone de pe hartă, în funcție de ceea ce se întâmplă. Sau cum jocul oferă un motiv pentru care poți să mori și să revii la viață. Este o poveste destul de simplă, dar m-a lăsat mulțumit și chiar îmi doresc mai mult, ceea ce cred că este grozav pentru un joc ca acesta. În cele din urmă, Sekiro: Shadows Die Twice este un joc fenomenal. În ciuda câteva plângeri minore, acesta este cu ușurință unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-am jucat vreodată. Totul, de la direcția artistică, poveste, muzică, design de sunet și luptă este de top. De asemenea, oferă o provocare foarte puternică, dar totuși corectă și satisfăcătoare. De când am învins jocul, încă mă uit la o mulțime de conținut Sekiro și chiar nu mă pot sătura de acest joc. Cred că este cât se poate de aproape ca un joc să devină o capodoperă.


Scor obiectiv:

9/10


Scor personal:

10/10




RATE THIS REVIEW

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


 


0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page