top of page
Search

Sekiro


İncelemeler:

RATE THIS VIDEOGAME

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


 

Sekiro: Shadows Die Twice, 2019'da piyasaya sürülen bir aksiyon macera oyunudur. Aynı zamanda kötü şöhretli geliştirme stüdyosu FromSoftware tarafından yayınlanan en son oyunlardan biridir. FromSoftware, inanılmaz derecede zor olan inanılmaz oyunlar yapmasıyla tanınır. Bu oyunlardan bazıları Elden Ring, Bloodborne ve tabii ki Dark Souls serisidir. Sekiro, olağanüstü bir oyun olması ve aynı zamanda son derece zor olmasıyla bu trendi sürdürüyor. Oyun, genç efendisini kurtarmak ve Ashina ülkesine barış getirmek isteyen Wolf adlı bir Shinobi'yi takip ediyor. Bu oyunla çok ilginç bir yolculuğum oldu, aslında onu oynamamla başlamadı. Bu oyunla ilk kez youtube'da tanıştım ve en sevdiğim içerik oluşturucuların birçoğunun bu oyunu oynamasını izledim. Oyunu kendim denemek istediğime geçen Ağustos ayına kadar karar vermemiştim. Şimdi bu incelemeyi son patronu yendikten sonraki gece yazıyorum. Tam sekiz artı ay sonra. Oyunun ilk üçte birini hemen elime alır almaz oynadım ve ardından uzun bir ara verdim. Sadece son 3 ayda oyunda tekrar gerçekten öğütmeye başladım. Bu son 3 ay boyunca yavaş yavaş onu parçaladım. Bu oyunu kesinlikle seviyorum ve oynarken harika zaman geçirdim. Ayrıca bu incelemeye, daha önce birçok oyun izlediğim için kör olanlardan şüphesiz daha kolay zaman geçirdiğimi söyleyerek başlamak isterim. Bu, belirli öğelerin yerini, birkaç numarayı bildiğim ve birkaç patronun hareket setlerine maruz kaldığım anlamına geliyordu. Ancak buna rağmen oyunu yenmeyi hala büyük bir başarı olarak görüyorum. Bu benim ilk FromSoftware oyunumdu ve bazı patron saldırılarını fark etsem ve bazı zayıflıkları önceden bilsem de; ne yapılacağına dair bir fikre sahip olmak ve bu fikirleri fiilen uygulayabilmek çok farklı iki şeydir. Bunu söylüyorum çünkü sonuç olarak kendi deneyimimin diğerlerinden çok farklı olduğuna eminim.

Hemen dikkatimi çeken bir şey oyunun müzikleriydi. Oyuncuyu bu dünyanın içine çekmek için çok önemlidir ve mükemmel bir şekilde uyuyor. Müzik olağanüstü ve ortama tamamen özgün geliyor. Boss dövüşleri sırasındaki skor, gerçekleşen çılgın savaşlara uyması için uygun şekilde destansı ve farklı konumlar için müzik de iyi çalışıyor ve harika bir atmosfer ve ambiyans katıyor. Oyunun güzel bir görünümü de var. Grafikler, özellikle 2019 oyunu için gördüğüm en parlak grafikler olmasa da, deneyimimden asla uzaklaşmadılar. Bu oyun hala harika görünüyor ve hiçbir şekilde kötü değiller. Sanat tarzına ve estetiğe uyan herhangi bir şey varsa, oyun için geçerli. Her alan, bina, düşman ve manzara sevgiyle hazırlanmış hissi veriyor ve Japonya'nın Sengoku döneminde bu kurgusal ortamı tam olarak oluşturuyor. Sekiro, hepsi bir bağ dokusunu paylaşan ama aynı zamanda benzersiz ve farklı hissetmeyi başaran birçok farklı lokasyon içerir. Hirata Estate'ten Fountainhead Palace'a kadar her yer benzersiz düşmanlar, patronlar, zorluklar ve hazinelerle dolu.

Bu alanlar, açık dünya ve doğrusal yolların harika bir karışımıdır. Bu haritalar hiçbir şekilde geniş kapsamlı değildir, ancak birçok farklı yol ve rota sunarlar ve bazen çok genişler. Ancak buna rağmen, bir rahatlık hissi sunacak kadar sınırlı hissediyorlar. Belirli öğeleri bulmaya çok bağlı olan bir oyun için, oyun dünyası hiçbir zaman çok zorba hissetmez. Nadiren bir şeyleri kaçırıyormuşum gibi hissettim ve her bir yeri tamamen kapsayabileceğimi hissettim. Tek sorunum, hikayeyi ilerletmek için belirli yollar bulmaya çalışmaktı. Gitmeniz gereken birkaç önemli rota vardır ve bunlar oldukça gizlidir. Saatlerce daireler çizdikten sonra bir noktada nihayet yıkılmak ve ihtiyacım olan doğru yolu nasıl bulacağımı aramak zorunda kaldım. Ancak bu, doğru yolu bulmak için internete boyun eğmek ve başvurmak zorunda kaldığım tek zamandı. Oyunun bir haritası var, ancak hiçbir şekilde ayrıntılı değil. Aynı zamanda bir nevi gizlenmiş durumda, bu yüzden var olduğunu bile bilmiyor olabilirsiniz. Bu, ara sıra bir saniye durup yönünüzü bulmaya çalışmak için etrafa bakmanız gerekebileceği anlamına gelir. Ama yine de sadece birkaç kez gerçekten kayboldum. Kontrol noktaları da haritalar boyunca cömertçe yerleştirilmiştir. Sculptor's Idols arasındaki uzun mesafe nedeniyle kendimi çok nadiren düşmanlarla dolu uzun bölümlerde sıkıcı bir şekilde oynamak zorunda buldum. Çoğu zaman tam da ihtiyacım olan yerdeydiler.

Öğeler ve araçlar da oyunda gerçekten iyi işleniyor. Oyun dünyasının her yerinden edinilebilecek çok sayıda öğe ve sarf malzemesi var ve bunların güzel bir şekilde uygulandığını düşündüm. Bazı insanların yetişmesi gereken çok fazla öğe olduğunu söylediğini duydum ama onlarla hiçbir zaman sorun yaşamadım. Öğeler iyi bir şekilde kategorilere ayrılmıştır ve size denemeniz için iyi bir çeşitlilik sunar. Gelgiti kendi lehinize çevirmek için bir mücadelede farklı seçeneklere sahip olmak harika. Bu oyun ayrıca öğelerin nadirliğini mükemmel bir şekilde kullanır. Çoğu zaman buna benzer bir oyunda, tüm nadir ve güçlü eşyalarımı oyunun sonuna kadar korkuyla biriktirir ve saçma bir miktarla sonuçlanırdım. Ancak Sekiro'da nadir bulunan eşyalar gerçekten nadirdir. Tam bir oyundan sonra, yalnızca küçük bir avuç elde ettiğim bazı önemli öğeler vardı. Bunları kullanmak çok daha önemli ama aynı zamanda garip bir şekilde tatmin edici geliyor. Bu sonuç duygusu onları çok daha önemli kılar. Tek şikayetim, oyunun bu eşyaları tüketmenin nasıl çalıştığını gerçekten açıklamadığını söyleyeceğim. Bazı öğeler dinlendiğinizde yeniden dolar, diğerleri ise onları kullandıktan sonra sonsuza kadar gider. Bunun, ilk başta yeni bir oyuncu olarak beni bir döngüye sokan bir FromSoftware olayı olduğunu hissediyorum, ancak sonunda kullandığım tüm Ako's Sugar'ın, bazıları gibi dinlenince yeniden dolmadığını fark ettiğimde oldukça yıkıcıydı. Diğer öğeler. Ek olarak, oyun içi para birimiyle oyun genelindeki satıcılardan öğeler de satın alınabilir. Bu da çok dengeli hissettiriyor. Hiçbir şey aşırı pahalı hissettirmez ve makul miktarda Sen oluşturmak için asla bu kadar öğütmeniz gerekmez.


Sekiro ayrıca çok çeşitli beceri ağaçlarına ve kilidi açılabilen yeteneklere sahiptir. Pek çok farklı beceri ağacı bunaltıcı olabilir ve ne yazık ki bunların biraz daha iyi uygulanabileceğini düşünüyorum. Sadece ben olabilirim ama kilidini açtığım saldırı becerilerinin çoğunu hiç kullanmadım çünkü onlar için bir kullanım bulamadım. Tüm oyun boyunca yaklaşık 3 ile sıkışıp kaldım. Deneyim puanlarımın çoğu, sağlık çubuğumu yükselten gizli becerilere, iyileştirme öğelerine, görünmezliğe, ruh amblemi sayısına vb. gitti. Benim asıl sorunum, saldırı becerilerine yapılan bu yükseltmelerin çoğunun pek yardımcı olmaması. Pek çok üst düzey beceri için, özellikle oyunun sonlarında epeyce öğütmeniz gerektiğini düşünürsek, o kadar da harika olmadığını anlamak için bir tane almak biraz hayal kırıklığı yaratabilir. Ancak bu tamamen kişisel bir sorun olabilir. Protez aletler de oyuna harika bir katkı oldu. Çok çeşitli yeteneklere sahip olan protez kolunuza verebileceğiniz birçok yükseltme vardır. Aynı anda 3 donanıma sahip olabilirsiniz ve her birinin kendi nişi vardır. Bazılarını kesinlikle diğerlerinden çok daha fazla kullanmış olsam da, hepsinin karşılaşmalarla mücadeleye büyük miktarda boyut kattığını düşünüyorum. Farklı kılıca dayalı becerilerin yanı sıra, dövüşler sırasında size birçok farklı seçenek sunmak için protez aletlerini kullanabilirsiniz. Ancak, belirli patronlar için özel bir tanesine sahip olmanız GEREKECEK kadar önemli değiller. Birçok patron için aletlerimin hiçbirini kullanmadım. Aletler olmadan muhtemelen oldukça acı verici olacak bazıları olsa da, bunlar yine de yapılabilir. Ayrıca çoğunu bulmakta çok zorlanmadım ve oyun, belirli araçların belirli düşmanlar için nasıl daha iyi çalıştığına dair ipuçları veriyor. Yani bu şekilde oyun, onları kullanmak isteyip istemediklerini gerçekten oyuncuya bırakıyor.

Hareket ve dövüş, oyunun açık ara en sevdiğim yönü. Hareketiniz inanılmaz derecede pürüzsüz ve hızlı. Kıskaç kancası, geçiş ve hatta savaş için tonlarca yeni olasılık ekler. Ayrıca harita keşfini çok daha kolay ve keyifli hale getirir. Sekiro'daki dövüş, şimdiye kadar oynadığım en tatmin edici dövüşlerden biri ve oyuna geri dönmemi sağlayan şey buydu. Her düşmanın, siz onlara vurdukça ve vuruşlarını saptırdıkça kademeli olarak dolan bir duruş çubuğu vardır. Bu çubuk dolduğunda onları bir ölüm darbesiyle hemen öldürebilirsiniz. Her düşmanın ayrıca bir sağlık çubuğu vardır. Yani, düşmana bağlı olarak sağlıklarını yavaşça azaltmanız veya duruşlarını bozmaya çalışmanız gerekebilir. Bir düşmanın duruşunu bozmak tatmin edici olmanın ötesindedir ve bu, bazı düşmanları canlarının yarısını bile düşürmeden öldürebileceğiniz anlamına gelir. Kılıçların şakırtısı kulağa çok tatlı ve etkili geliyor ve bir düşmanın duruşunu bozmaya çalışmak yasal olarak eğlenceli hale geliyor. Saptırmanın harika bir görsel ipucu ve ses efekti vardır, bu da onu rakibinize temiz bir darbe indirdikten sonra daha da tatmin edici hale getirir. Kritik bir ölümcül darbe indirmek inanılmaz derecede içgüdüseldir ve asla eskimez. Yakalamaların yanı sıra, düşmanlarınızın size attığı tüm tehlikeli saldırılarda, ustalaştığınızda tatmin edici olmayan karşılıklar vardır. Bu, kendinizi geliştirdiğinizi hissedebileceğiniz harika oyunlardan biridir ve dövüş sistemi nihayet tıklandığında, bu inanılmaz bir duygudur. Sekiro'nun sizi çalmanızı istediği tarzda çalmaya zorladığını not etmek önemlidir. Protez aletlerde ve diğer öğelerde başka seçenekleriniz var, ancak çoğu zaman patronlar ve düşmanlar sizi saptırmaya, savuşturmaya ve her şeyden önce agresif olmaya zorluyor. Sonunda ne yapmam gerektiğini anladığımda ve savaş sistemini kavradığımda gerçekten seviye atlamış gibi hissettim.

Zorluk söz konusu olduğunda, uygun şekilde abartıldığını düşünüyorum ama aynı zamanda adil kalıyor. Ne kadar çok patronun çileden çıkarıcı, zor ve adaletsiz olduğunu görmüş ve duymuştum, ancak bunun benim için gerçekten böyle olmadığını keşfettiğimde şaşırdım. Ben öfkeden payımı alırken, neredeyse her zaman kendime geliyordu. Ne zaman ölsem, neyi yanlış yaptığımı açıkça görebiliyordum. Ya sıyrılmam gerekirken atladım ya da saldırılarımda açgözlülük yaptım vs. İlk başta patronların bazı hareketleri saçma ve başa çıkılması imkansız görünse de; Yeterince deneme yanılma sonrasında hemen hemen her şey için geçerli bir çözüm olduğunu keşfettim. Çok nadiren içtenlikle bir şeyin gerçekten adaletsiz olduğunu düşünürdüm. Çoğu zaman ölümlerimin benim hatam olduğunu biliyordum ve bu beni kendi oyunumu geliştirmeye itti ve oyunu çok daha çekici hale getirdi. Sorunun çılgın, adaletsiz bir patron değil, ben olduğumu bildiğimde, tüm ölümlerime rağmen denemeye devam etmeye çok daha hevesliydim. İyileşebileceğime güveniyordum ve bu yüzden bir oyunda sıkışıp kaldığımda normalde yapacağımdan daha az sinirlendim. Patronun hareketlerini öğrenmek ve ne zaman isabet alabileceğinizi, neye karşı koyabileceğinizi ve hangi araçları kullanabileceğinizi anlamak çok eğlenceli bir duygu. Bir süre patronla dövüşür, sonra ara verir ve bu arada kafamda dövüşleri tekrar oynardım. Neyi farklı yapabileceğimi ya da hamlelerinden biri için hangi olası çözümlerin olabileceğini düşünüyordum. Bu meşru olarak patronlara ölürken bir patlama yaşadığım tek oyun olabilir. Dövüş o kadar eğlenceli ki çoğu zaman ölüyor olmam umrumda bile değildi. Dövüşlerin ritminden ve akışından keyif aldım. Her denemede öğrendiğimi ve geliştiğimi söyleyebilirim, bu yüzden sürüşten keyif aldım.

Sekiro'nun da harika bir hikayesi var. Bazen oyunun arka koltuğuna oturabileceğini düşünsem de, çok zevkli. Sonuçta bu, oyuncunun yolculuğuna devam etmesi için harika bir motivasyon kaynağıdır. Statik NPC diyaloğunun dışında daha fazla diyalog ve açıklama yapılsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Ancak buna rağmen hikayenin ağırlığı hâlâ biraz fazla ve sonunda oldukça duygulandım. Boyunca harika bir dünya inşası var ve hikayenin, neler olup bittiğine bağlı olarak haritadaki belirli alanların ayarlarını değiştirmek gibi şeyleri nasıl yaptığını seviyorum. Veya oyunun neden ölüp hayata geri dönebildiğinize dair nasıl bir sebep verdiği. Oldukça basit bir hikaye ama beni tatmin etti ve hatta daha fazlasını istememe neden oldu, bence bu böyle bir oyun için harika. Sonunda Sekiro: Shadows Die Twice olağanüstü bir oyun. Birkaç küçük şikayete rağmen, bu şimdiye kadar oynadığım en iyi oyunlardan biri. Sanat yönetmenliği, hikaye, müzik, ses tasarımı ve dövüşten her şey en üst düzeydedir. Aynı zamanda çok güçlü ama yine de adil ve tatmin edici bir meydan okuma sağlar. Oyunu yendiğimden beri hala tonlarca Sekiro içeriği izliyorum ve bu oyuna gerçekten doyamıyorum. Bence bu, bir oyunun başyapıt olmaya en yakın hali.


Amaç Puanı:

9/10


Kişisel Puan:

10/10



RATE THIS REVIEW

  • 6

  • 5

  • 4

  • 3


 


0 views0 comments

Tyler Jenkins

Link

rnixon37

Link

Sohan Sahoo

Link

bottom of page